تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 281
  • بازدید دیروز : 303
  • بازدید کل : 428492

بانك اطلاعاتي براي سالن رنگ ايران‌خودرو


بانك اطلاعاتي براي سالن رنگ ايران‌خودرو

مقدمه :

علم و دانش را پایانی نیست وهرکه فکر کند که به مرحله ای رسیده است که نیازی به یادگیری وکسب دانش ندارد سخت دراشتباه است واگر کسی این طور فکر کند راه پشرفت ورسیدن به مدارج بالاتر وکشف حقائق این جهان هستی را بر خود مسدود می کند.

درجهان پیشرفته امروز دیگر نمیتوان با سطح معلوماتی اندک یک انسان موفق بود وباید هرروزوهر ساعت دنبال آموختن یک چیز جد ید بودتا بتوان با تکنولوزی و یپشرفت جهان همراه شد که این امر دو نتیجه را در بر دارد یکی موفقیت انسان رزندگی وکار ودیگری که بسیار مهم است پشرفت کشور از لحاظ تکنولوزی و علمی ورفع نیاز کشور به محصولات خارجی وخودکفائی هر چه بیشتر که این باعث میشود اقتصاد کشور دیگر نیازی به فروش نفت نداشته باشدواز تک محصولی بودن که زیان عمده ای به اقتصاد کشور می زند خارج شود .

 

تاريخچة تأسيس ايران خودرو :

شركت سهامي عام كارخانجات صنعتي ايران خودرو با هدف انجام امور توليدي و صنعتي براي تأسيس كارخانجات اتوبوس سازي و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبيل و توليد محصولاتي از اين قبيل در تاريخ 27 مرداد 1341 با سرمايه توليد يكصد ميليون ريال و تعداد يك هزار سهم يكهزار ريالي به ثبت رسيد.در سال 1341 عملاً فعاليّت خود را با توليد اتوبوس آغاز كرد.

ايران خودرو از اولين شركتهايي بود كه قانون گسترش مالكيت واحدهاي توليدي را به نحو كامل اجرا كرد و 49 درصد سهام آن به كاركنان و مردم واگذار شد.

براساس اعلام سازمان مالي در مرداد ماه سال 1372 سرمايه شركت بالغ بر 57 ميليارد ريال و تعداد سهام 57 ميليارد سهم بوده است و كل سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران است.

 

ساخت سواري :

براساس پروانه مورخ 25 اسفندماه سال 1344 وزارت اقتصاد (صنايع و معادن) به كارخانجات صنعتي ايران ناسيونال (ايران خودرو فعلي) اجاره داده شد.در مورد ساخت اتوبوس پيكان اقدام كند.

اجازه تأسيس كارخانه ساخت اتومبيل سواري از نوع چهار سيلندر در تارخ 20/6/1356 به اين شركت داده شد.شركت فوق سپس براساس قراردادي با كارخانه Lotus انگلستان وابسته به گستره گرايسلر موفق به دريافت مجوز مونتاژ نوعي اتومبيل « هيلمن هانتر » و ساخت آن در ايران به نام پيكان شد.

اولين اتوميبل در سال 1346 ساخته شد.پيكان بود كه در دو مدل « دولوكس » و « كارلوكس » به بازار عرضه مي شد.در اين سال وانت پيكان و تاكسي هم به آن اضافه شد.در سال 1350 و 1351 شش مدل پيكان توليد مي شد : مولوكس، وانت، كار، جوانان، تاكسي و اتوماتيك.

پس از تعطيلي خطوط توليدي شركت تالبوت و لغو قرارداد بين آنان براي تأمين قطعات قواي محركه كه در سال 1364 استمرار توليد پيكان در داخل كشور در دستور كار قرار گرفت.

با توليد پيكان 1600 عملكرد پيكان بهبود يافت و در مصرف سوخت آن به ميزان 30 درصد كاسته شد و قدرت خودرو نيز به ميزان تقريبي 20 درصد افزايش يافت: خط توليد پيكان 1600 در تاريخ 13/9/1369 توسط رياست جمهوري كشورمان افتتاح شد.

با توجه به قدمت طراحي بدنه پيكان و خارج از رده بودن تكنولوژي ساخت آن و نياز شديد به سرمايه گذاري مجدد براي قالب هاي بدنه و تجهيزات مورد نياز، ايران خودرو تصميم گرفت از سال 1368 « پژو 405 » را در مدل هاي GLX , GL توليد كند.

اين خودرو در سال 1987 ميلادي با مدرنترين تكنولوژي آن زمان به عنوان جديدترين مدل توسط پژو به بازار عرضه شد و در سال 1988 ميلادي به عنوان جديدترين و بهترين اتومبيل سال اروپا و همچنين به عنوان اتومبيل وارداتي به آمريكا انتخاب شد.

حط جديد توليد پژو 405 نيز در تاريخ 13/9/1369 توسط رئيس جمهور افتتاح شد.در ادامه مطالعات لازم براي توسعه ساخت داخل ايران خودرو اقدام به خريد بخشي از ماشين آلات توليدي شركت تالبوت كرد تا پس از بازسازي و راه اندازي از آنها براي آموزش تكنولوژي نيروي انساني، ارتقاء و تعميق تكنولوژي خودروسازي و فعاليت فني مهندسي مربوطه در كارخانه هاي ايراني توليد قطعات يدكي قواي محركه پيكان هاي موجود و توليد قطعات يدكي خودروهاي آتي استفاده كند.

ساخت ميني بوس :

در سال 1344 ساخت و توليد ميني بوس مدل 309 و كرمر در مجتمع شمال شركت آغاز شد با به بازار آمدن مدل ميني بوس 309 مرسدس بنز در اروپا در سال 1347.ايران ناسيونال (ايران خودرو فعلي) توليد مدل قديمي ميني بوس را تعطيل و مدل 504 جديد را به بازار عرضه كرد.

محصول جديد اين كارخانه به نام ميني بوس 309 سقف بلند تحت عنوان « سينما سيار » طراحي در تاريخ 30/6/1369 راه اندازي و اولين نمونه آن توليد شد.

محصول جديد كارخانه ميني بوس سازي به نام « كاروان پاك » به منظور ارائه در هجدهمين نمايشگاه بين المللي تهران با استفاده از موتور و شاسي ميني بوس 508 سقف بلند و در تاريخ 16/6 1371 اولين نمونه آن توليد شد.

 

ساخت اتوبوس :

توليد اتوبوس در اين كارخانه، از سال 1342 با ساخت اتوبوس مدل بنز، تحت ليسانس بنز آلمان آغاز شد.در سال 1349 با بهره برداري از خط جديد اتوبوس هاي مدل 302 مرسدس بنز ظرفيت توليد به 6 دستگاه در روز افزايش يافت.

به منظور نوسازي كارخانه اتوبوس سازي و بهره گيري از تكنولوژي پيشرفته و براي افزايش كيفيت و تعداد اتوبوس با استانداردهاي جديد از سال 1361 پروژه افزايش تعداد اتوبوس زير نظر سازمان مهندسي ايران خودرو در سالني به مساحت 48000 متر مربع آغاز و سپس كارخانه با نظارت سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ادامه يافت.

به علت قديمي بودن اتوبوس هاي شهري توليد شده مطالعه و تحقيق اتوبوس شهري جديد از سال 1367 با همكاري مرسدس بنز شروع شد و در نتيجه در نيمه دوم سال 1368، پس از يك و نيم سال مطالعه اولين نمونه آن در معرض ديد نمايشگاهي قرار گرفت.

 

كارخانه موتورسازي :

كارخانه موتور سازي شركت ايران خودرو با هدف ساخت موتور و ساير قطعات چدني و مونتاژ موتور 1725 , 1600 دو كاربراتور با سرعت 259.7 مترمربع به دو قسمت ماشين شاپ و مونتاژ موتور به سال 1350 تأسيس شد.

توليد قطعات شش گانه موتور پيكان 1600 در كارخانه ريخته گري و تراشكاري اين قطعات و مونتاژ آنها به همراه ساير قطعات در كارخانه ماشين شاپ در مهرماه سال 1353 افتتاح و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، وضعيت مشابه توليد ادامه داشت.از سال 1364 تا 1367 عمده فعاليت ها را توليد قطعات دفاعي تشكيل مي داد.

در اوايل سال 1370 برنامه چهارساله مجتمع موتورسازي در زمينه ساخت موتور پيكان 1600 به تصويب رسيد و زمينه هاي اجرايي آن فراهم شد.

پس در تعطيلي شركت تالبوت، به علت عدم تأمين قطعات لازم خط مونتاژ اين كارخانه در سال 1369 متوقف شد.پس از توقف خط، برنامه كوتاه مدت به اجرا درآمد.براساس اين برنامه عمده فعاليت ها برتوليد قطعات ششگانه چدني قرار گرفت.

پس از انجام مطالعات فني و اقتصادي در زمينه امكان پذير نمودن خط مونتاژ موتور پيكان براي مونتاژ موتور پژو 405 در سال 1372 يك خط مونتاژ مكانيزه : در كارخانه موتور سازي ايجاد شد.با اين تجهيزات ميزان خروج خط مونتاژ به تعداد 77 دستگاه موتور 405 در يك شيفت 12 ساعته همزمان با مونتاژ 140 دستگاه 1600 افزايش يافت.

 

كارخانه لوازم تكميلي و تزئيني :

اين كارخانه به نام كارخانه صندلي سازي در سال 1342 شروع به فعاليت كرد.اين كارخانه پس از تأسيس شركت با خريد قيچي هاي برقي آلماني در سال 1354 با هدف توليد قطعات برش و پرس، خمي شاسي و بدنه سواري پيكان، ميني بوس، اتوبوس فعاليت خود را آغاز كرد.پرس هاي كوچك پس از قيچي ها و نوارهاي برقي نصب و راه اندازه شد.با ورود قالبهاي بدنه خودرو، نصب پرس كه از سال هاي 46-1345 شروع شده بود سرعت بيشتري به خود گرفت.

در سال 1355 سالن جديدي با پرس هاي مكانيكي سنگين و آلماني و انگليسي راه اندازه شد.در حال حاضر كارخانه پرس و برش با حدود صدهزار مترمربع مساحت در شمال شركت ايران خودرو با بيش از 80 دستگاه پرس ده تن 1600 تن در انواع هيدروليكي، مكانيكي، يك پايه، دو پايه، يك عمله و دو عمله و 60 دستگاه انواع قيچي، خم كن، نورد و چكش، به عنوان يكي از بزرگترين واحدهاي پرس كاري در ايران مشغول فعاليت است.

كليه قطعات اسكلت سواري، ميني بوس و اتوبوس توسط دو هزار قالب در اين كارخانه توليد مي شد و هفتاد درصد اين قالب ها ساخت آلمان و بقيه در كارخانه قالب وجيك سازي ساخته شده است.وزن بعضي از اين قالب ها به 30 تن مي رسد.

اين كارخانه قادر است روزي 200 تن ورق را به صورت قطعه آماده تحويل نمايد.ورق هاي مورد استفاده از ژاپن، آلمان به شكل كوئل و شيت خريداري شده و در قسمت كوئل بري به صورت طولي و عرضي بريده مي شود.

كارخانه برش و پرس شامل واحدهاي توليد، تعميرات نگهداري، مهندسي، خدمات و پشتيباني برنامه ريزي و كنترل كيفيت است.

 

پژو 405 ايران بهترين اتومبيل توليدي در خاورميانه :

يكي از موفق ترين اتومبيل هاي كلاس متوسط پژو كه در سال 1988 توسط بسياري از مجلات معتبر اتومبيل به عنوان اتومبيل سال انتخاب شد.اتومبيل پژو 405 مي باشد.

طراحي جالب آيروديناميك، شاسي، ديناميك خوب در رابطه با موتورهاي ارائه شده هر كلاس و تجهيزاتي مانند فن بخاري يا كولر، شيشه هاي بزرگ و از ميان برداشتن نقطه كور براي سرنشينان از جمله مزاياي اين اتومبيل مي باشد.

سيستم فنربندي عقب خوابيده و در زير اتاق قرار گرفته و از اين نقطه نظر فشاي صندوق عقب به حداكثر فضاي مفيد تبديل گشته است.سيستم فنربندي عقب خوابيده و از زير اتاق قرار گرفته و از اين نقطه نظر فضاي صندوق عقب به حداكثر فضاي مفيد تبديل شده است.به خصوص دستيابي به لاستيك يدك به وسيله پيچي كه در عقب صندوق قرار گرفته سبب مي شود در صورتي كه صندوق عقب مملو از وسايل سفر باشد.به راحتي لاستيك يدك را از زير اتومبيل بكار گرفت.

لاستيك معيوب را كه احتمالاً كثيف همه است بدون ورود به صندوق عقب در زير صندوق جاي زن در سال 1995 پژو با موتورهاي تكنولوژي بالا و راندمان خوب به بازار عرضه مي شود.از جمله موتور 108 سيلندري با قدرت 101 اسب بخار و تورك 153 نيوتن متر.موتور 2 تيري است و تورك 176 نيوتن متر كه همگي مدل هاي نامبرده به صورت دو سوپاپ براي هر سيلندر مي باشد.

پژو 405 ايران در دو مدل GL , GLX به بازار عرضه شده و يكي از بهترين اتومبيل هاي مونتاژ شده در ايران است.

فضاي مناسب در كلاس خودرو و فاصله زيان دو اكسل جلو عقب و فاصله زيان استقرار چرخ هاي جلو و عقب از سبب گشته كه يك اتومبيل مناسب راحت را براي مسافت هاي طولاني و همچنين آرامش و اطمينان را براي سرنشينان به ارمغان آورد داشبورد پژو 405 ايران مجهز به صفحه نمايش گر در كوتاهترين زمان اطلاعات لازم در زمينه نحوه عملكرد بخش هاي مختلف اتومبيل را از طريق علائم كنترلي لامپها در اختيار راننده قرار داده است.

بدنه پژو 405 ايران در عين زيبايي و جاداري با طرح آيروديناميكي و با ضريب 31 % در برابر جريان هوا مقاومت ناچيزي داشته و علارقم قدرت جذب، مصرف آن در شهر در حدود 10 در يك صد كيلومتر مسافت مي باشد.

حداكثر سرعت پژو 405 ايران 170 كيلومتر در ساعت بوده و اين اتومبيل مي تواند شتاب صفر تا صد كيلومتر در ساعت را در زمان 12 ثانيه پيمايد.

 

سمند « SAMAND » خودرو ملي :

اين خودرو كه به كمك مشاوران خارجي و ايراني طراحي شده داراي موتور 2 تيري است و هيچ يك از قطعات پيكان سابق در آن به كار نرفته است و يك خودروي كاملاً جديد مدرن با ايمني بالا و مطلوب، اكس جلو، قابليت فراوان به بدنه طراحي شده جديد است.

خودرويي است كه، كيفيت بهتر از پژو 405 توليد مي شود.با طراحي و توليد سمند ايران به صف كشورهاي خودروساز جهان مي پيوندد وميزان توليد آن 15 دستگاه در ساعت، استفاده از خط چهار كراه تمام رباتيك كه داراي ظرفيت 20 دستگاه در ساعت مي باشد.

لازم به ذكر است كه در طراحي و ساخت خط توليد و تجهيزات مربوط شركت كره اي، در ساخت و طراحي قالب ها شركت ژاپني، در طراحي خودرو شركت انگليسي همكاري داشته اند.

 

مجموعه شركت هاي وابسته به ايران خودرو :

گروه صنعتي ايران خودرو از مجموعه اي از شركت ها تشكيل شده است و هر شركتي با توجه به فعاليت هاي تعريف شده به انجام امور محوله مشغول است.اين شركت ها كه در مجموع گروه صنعتي ايران خودرو را تشكيل مي دهند، عبارتند از :

1. سالكز = در زمينه تأمين قطعات مورد نياز توسط سازندگان داخلي فعاليت مي كند.

2. مركز تحقيقات موتور ايران خودرو.

3. نام ايران خودرو = تهيه و تأمين ابزار و تجهيزات مورد نياز را به عهده دارد.

4. پارك هاي صنعتي – تأمين و نگهداري تأسيسات و تدارك خدمات را به عهده دارد.

5. ايران خودرو سازنده = امور عمراني ساخت و پشتيباني استند به عهده اين گروه است.

6. ايران خودرو ديزل = مسئوليت اين شركت ساخت انواع خودروهاي ديزلي سنگين و نيمه سنگين مي باشد.

7. ماشين ابزار ايران خودرو = اين گروه، سازنده ماشين ابزار مخصوص خطوط توليد ايران خودرو مي باشد.

8. ايساكو = خدمات پس از فروش و تهيه لوازم يدكي خودروها را به عهده دارد.

9. قالب هاي بزرگ صنعتي ايران خودرو.

10. شركت ايران خودرو.

 

واحدهاي توليدي :

1- واحدهاي سواري سازي

2- واحدهاي فرم سازي

3- اتوبوس سازي

4- جلو داشبورد سازي

5- ريختخ گري

6- اكسل سازي

7- واحد موتور سازي

8- قالب سازي

9- واحد بدنه سازي

10- واحد جيك سازي

11- صندلي سازي

12- انبار

 


واحدهاي خدماتي :

1- واحد مالي

2- واحد فروش

3- واحد تداركات

4- تحويل

5- واحد اداري و نيروي انساني

6- واحد پيشگيري و درمان

7- واحد فني و مهندسي

8- واحد فروش اقلام مازاد و ضايعاتي …

9- واحد خدماتي ماشيني

10- واحد روابط عمومي

11- واحد صادرات

12- واحد حراست و انتظامات

13- واحد آموزش

14- واحد آتش نشاني


مبلغ واقعی 16,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 399

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.