تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 29
  • بازدید دیروز : 132
  • بازدید کل : 430616

پروژه مالی شركت نوین گستر سایپا


پروژه مالی شركت نوین گستر سایپا

فهرست:

 

اطلاعات شرکت...................................................................................3

مقدمه..............................................................................................4

عملکرد شرکت....................................................................................5

آینده شرکت.......................................................................................5

موضوع فعالیت...................................................................................5

افتخارات گروه نوین گستر سایپا...............................................................6

اهداف لیزینگ نوین گستر سایپا...............................................................7

سرمایه گذاری ها................................................................................8

درآمد حاصل از ارائه خدمات..................................................................10

بررسی صورت های مالی......................................................................11

خلاصه اطلاعات مالی..........................................................................13

درآمد حاصل از ارائه خدمات وهزینه سود و کارمزد تامین...............................14

بررسی روند سود دهی.......................................................................15

نسبتها(نقدینگی-بدهی-سودآوری)............................................................16

بررسی روند درآمد ناشی از تامین مالی.....................................................18

بررسی نسبت قیمت به درآمد صنعت و شرکت..............................................19

تعیین ارزش ذاتی هر سهم...................................................................21

نتیجه گیری......................................................................................22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعات شرکت:

 

نام شرکت: شرکت نوین گستر سایپا

 

 

نماد:

ولساپا

   

زمينه:

انواع خدمات بیمه ای اعماز بیمه های خودرو، اشخاص ، درمان و آتش سوزی،فروش ليزينگ خودرو

   

صنعت:

سايرواسطهگري هاي مالي

آدرس:

تهران - خيابان ميرداماد - بين نفت شمالي و شمس تبريزي - شماره 205 ،صندوقپستي 4433-19395،كدپستي1919614575

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

این شرکت درتاریخ 28/12/1376با نام شرکت تولیدی قطعات برقی خودرو سایه روا به شماره 139061 به ثبت رسید و سپس در آبان ماه سال 1378 به نوین گستر سایپا تغییر نام داد. طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 27/05/83 نوع شرکت به سهامی عام تبدیل و در روزنامه رسمی شماره 17369 مورخ 22/07/1383 آگهی شده است.

شركت نوین گسترسايپا ابتدا با نام شركت توليد قطعات برقي خورو سايه روا(سهامي خاص) در تاريخ 28/12/1376 با سرمايه يك ميليون ريال تاسيس شد. اين شركت در بهمن ماه 1377به شركت توليد لوازم برقي سايپا و سپس در آبان‌ماه سال 1378 به نوین گسترسايپا تغيير نام داد.

اين شركت در زمينه فروش قسطي خودرو(ليزينگ)، خدمات بيمه‌اي و كارت از اوايل سال 1380 فعاليت خود را آغاز كرده و طي 5 سال فعاليت خود به نحو چشمگيري توسعه يافته است. طبق تصميمات متخذه در مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام مورخ 27/5/1383 نوع شركت به «سهامي عام» تبديل شد.

شركت در تاريخ 3/12/1383 در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذيرش شد و از تاريخ 5/4/1384 نام اين شركت به‌عنوان چهارصد و سي‌امين(430) شركت پذيرفته شده در بورس با نماد «ولساپا» در فهرست تالار فرعي درج و در پايان سال 1385 به تابلو اصلي انتقال يافت.
در اواخر شهريور ماه سال 1384 شركت نوین گسترسايپا با كسب مجوز از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان اولين شركت خدماتي در ايران معادل 300ميليارد ريال اوراق مشاركت 3 ساله با نرخ سود علي‌الحساب 17درصد منتشر و به فروش رسانيد.

در سال 1381 با تغيير ماموريت از شركت تحقيقاتي و توليد‌كننده قطعات الكترونيكي خودرو، به شركتي با هدف ارائه خدمات مالي و اعتباري تبديل شد و سرآغاز نيل به اين اهداف اهتمام در سرمايه‌گذاري و گسترش فعاليت در بخش‌هاي مختلف از جمله ليزينگ خدمات بيمه‌اي و كارت هوشمند بود كه نتايج اين تلاش، سبب شد كه نوین گسترسايپا به قطب ليزينگ كشور تبديل شود. اخذ مجوز از بانك مركزي جهت ارائه خدمات پرداخت از سوي شركت «سايان كارت» و تامين بخش وسيعي از پرتفوي بيمه ايران از طرف شركت «خدمات بيمه‌اي نوین گسترسايپا » و هم‌چنين بيمه ملت توسط شركت خدمات بيمه‌اي سايان در چند سال اخير از ديگر دستاوردهاي گروه نوین گسترسايپا است. سهام شركت نوین گسترسايپا نيز پس از پذيرش در سال 1384، در تالار فرعي بورس عرضه شد و در پايان سال 1385 نيز به تالار اصلي بورس انتقال يافت.

عملکرد شرکت:

طبق اطلاعات 9ماهه كه به سازمان بورس نيز ارائه شده، نوین گسترسايپا توانسته است معادل 85درصد از EPS تعديلي را پوشش دهد. بدين‌ معني كه در برآورد جديد معادل 4درصد تعديل مثبت در EPS پيش‌بيني شده كه حدود 85درصد از آن در 9ماهه جاري محقق شده است.
برنامه افزايش سرمايه از 300ميليارد ريال به 450ميليارد ريال نيز براي نيمه دوم سال جاري پيش‌بيني شده و در دستور كار هيات‌مديره محترم نوین گسترسايپا قرار دارد كه اظهار نظر حسابرس و بازرس قانوني(سازمان حسابرسي) به همراه گزارش توجيهي به سازمان بورس ارسال شده و در دست بررسي است و به محض اعلام موافقت سازمان بورس در مهلت قانوني نسبت به تشكيل مجمع عمومي فوق‌العاده اقدام خواهد شد.

در سال جاري از طرف موسسه بين‌المللي Capital intelligence رتبه‌بندي اعتباري شركت نوین گسترسايپا مورد ارزيابي قرار گرفت و مجموعا برابر رتبه‌بندي كشوري، تعيين شد. از نظر تعداد فروش نيز بودجه برآوردي سال 1386تا آخر دي‌ماه جاري محقق شده است.
امسال نوین گسترسايپا در فرآيند جايزه ملي بهره‌وري و تعالي سازماني براي اخذ تقديرنامه و همچنين در فرآيند انتخاب 100شركت برتر اقدام كرده كه تا آخر سال نتايج آن اعلام خواهد شد.

آینده فعالیت:

شركت سايان كارت داراي مجوز«ارائه‌دهنده خدمات پرداخت» يا PSP از بانك مركزي جمهوري اسلامي است و با توجه به سياست‌هاي كلي دولت و بانك مركزي در راستاي توسعه فرهنگ استفاده از كارت به‌جاي پول نقد و اسكناس، آينده روشني براي اين شركت پيش‌بيني مي‌شود. امسال سومين سال است كه سايان‌كارت به سود‌دهي منطقي رسيده و با توجه به قراردادهاي در دست اجرا افزايش قابل ملاحظه‌اي در درآمدهاي سال آتي براي اين شركت پيش‌بيني مي‌شود.

موضوع فعالیت:

در ابتدا تاسیس، ساخت انواع قطعات برقی خودرو سواری و وانت تعریف شده بود. از اواخر سال 78 فعالیت در زمینه کارتهای نقدی و اعتباری، تولید قطعات الکترونیک خودرو و خدمات بیمه ای را آغاز نمود. در تاریخ 12/02/84 تو سط شرکت سایپا رتبه شرکت از درجه 3 به درجه 2 ارتقاء یافت و در حال حاضر شرکت فعالیت اصلی خود را روی خرید و فروش خودرو ها و وسایل نقلیه تو لیدی سایپا و شرکتهای گروه ساپا به نقد و اقساط از طریق اجاره به شرط تملیک(لیزینگ) متمرکز نموده است.

فعاليت‌هاي بيمه‌اي گروه نوین گسترسايپا از سوي دو شركت خدمات بيمه‌اي نوین گسترسايپا به نمايندگي از بيمه ايران و شركت خدمات بيمه‌اي سايان به نمايندگي از بيمه ملت ارائه مي‌شود كه مجموع پورتفوليوي بيمه‌اي دو شركت در سال جاري معادل يك هزار و 600ميليارد ريال برآورد مي‌شود كه اين رقم از پورتفوليوي بسياري از شركت‌هاي خصوصي بيمه‌گر بيشتر است. با توجه به توسعه فرهنگ بيمه در جامعه و ارائه انواع نوين بيمه در رشته‌هاي مختلف بيمه، پيشرفت آتي شركت‌هاي بيمه‌اي گروه نوین گسترسايپا قابل پيش‌بيني است. شركت ‌« نوین گسترسايپا » به لحاظ فعاليت‌ مالي، يك مجموعه كامل است، چرا كه هم در بخش بيمه فعال است و هم فعاليت شبه‌اعتباري انجام مي‌دهد، بااين وجود نسبت P/E اين شركت از بقيه كمتر است؟


احتمال مقايسه شما با ديگر شركت‌هاي ليزينگي حاضر در بورس است. در اين مورد بايد گفت كه نسبت P/E هر چهار شركت بورس ليزينگ حدود 5/3 با جزيي اختلاف دور مي‌زند و هيچ‌كدام از شركت‌هاي ليزينگي اختلاف فاحشي در نسبت P/E با ديگر شركت‌ها ندارد. ولي در مجموع اگر با نسبت P/E ساير واسطه‌‌گري‌هاي مالي مانند بانك‌ها مقايسه كنيم، پايين‌تر است و اين مورد ناشي از قيمت‌ سهام اين شركت‌ها است كه به دليل نرخ‌هاي تكليفي ليزينگ و بالا بودن نرخ تامين مالي رشد چنداني در بازار سرمايه ندارد.


با توجه به تقسيم سود مناسب نوین گسترسايپا ، بسياري اين شركت را در گروه شركت‌هاي درآمدي تقسيم‌بندي مي‌كنند، سياست تقسيم سود از سوي مجمع صاحبان سهام انجام مي‌گيرد و مديريت نقشي در تقسيم سود ندارد. با توجه به اينكه سهامدار اصلي
نوین گسترسايپا ، شركت سايپا است و قسمتي از سود شركت سايپا از محل شركت‌هاي تابعه تامين مي‌شود؛ بنابراين پيش‌بيني مي‌شود كه سياست تقسيم سود به روال سال‌هاي گذشته ادامه يابد.

 

افتخارات گروه «نوین گسترسايپا»

افتخارات گروه « نوین گسترسايپا »پروژه استقرار سيستم مديريت كيفيت در اواخر سال 1384 به پايان رسيد و شركت نوین گسترسايپا در تاريخ 10/12/1384 به‌عنوان اولين شركت ليزينگ در ايران موفق

به اخذ گواهينامه مديريت كيفي2000-9001 ISO از شبكه IQNet آلمان شد.
اين شركت در پايان سال 1384 با توجه به ارزيابي صورت گرفته بر اساس مدل EFQM در اولين دوره فرآيند ارزيابي جايزه تعالي گروه سايپا موفق به دريافت جايزه «لوح زرين تعالي» شد. همچنين در سال 1385 در راستاي پياده‌سازي مدل تعالي سازماني «EFQM»، اين‌ شركت موفق به اخذ گواهينامه «اشتهار به تعالي» از شركت DQS آلمان و نيز گواهي «تعهد به تعالي» از سازمان جايزه ملي بهره‌وري و تعالي سازماني شد.

 

اهداف ليزينگ نوین گسترسايپا:

 

همچنين اهداف ليزينگ نوین گسترسايپا نيز عبارتند از:

-تامين منابع مالي ارزان افزايش سهم بازار

-افزايش بهره‌وري (نيروي انساني، مالي، مديريتي، سيستمي و...)

-رضايت ذي‌نفعان (مشتريان، سهامداران، كاركنان، نمايندگان و....)

-و كمك به فرهنگ‌سازي ليزينگ در جامعه، توجه به گنجينه ارزشي كاركنان، رعايت اخلاق حرفه‌اي، ارائه خدمات شفاف بر اساس نياز مشتريان و ارتقاي شهرت و اعتبار شركت از اصول حاكم در شركت نوین گسترسايپا مي‌باشد.

شركت بيمه سايان (سهامي خاص):

بزرگ‌ترين نماينده بيمه ملت در سراسر ايران و يكي از دو شركت بزرگ نمايندگي بيمه در سطح كشور است كه داراي شعب متعدد، مستقر در اداره‌هاي فروش سايپا، پارس خودرو و زامياد است و در زمينه صدور انواع بيمه‌نامه فعاليت گسترده‌ا ي دارد.


شركت سايان كارت:

اولين شركت داراي مجوز بانك مركزي به عنوان تامين‌كننده ابزارهاي پرداخت در قالب مقررات PSP است و بر آن است تا با ايجاد شبكه بازاريابي، تامين ابزارهاي پرداخت، ارائه خدمات پولي و مالي به بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري و شركت‌هاي گروه سايپا، با اتكا به گنجينه ارزشي كاركنان در جهت دستيابي به چشم‌انداز و توسعه پايدار كشور، رضايت مشتريان و ساير ذي‌نفعان را در سطح كشور تامين كند.

 

 


خدمات بيمه‌اي نوین گستر:

به عنوان مشاور در زمينه تامين انواع پوشش‌هاي بيمه‌اي، كاهش ريسك سرمايه‌گذاري و پيگيري و ايمني ريسك يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه گروه نوین گسترسايپا است كه در زمينه صدور انواع بيمه‌نامه (حوادث، ثالث، بدنه خودرو، درمان، عمر و حادثه و....) فعاليت گسترده‌اي دارد.

 

 

دارایی های ثابت :

شرکت دارای قدر السهم 5/4 دانگ از شش دانگ ساختمانی با زیر بنای مفید 015/2متر مربع و پارکینگی به مساحت 849 متر مربع و سایر قسمتها شا مل انبارداری به مساحت 5/117‌متر مربع می باشد.طی سال 1384تا این تاریخ شرکت نوین گستر سایپا معادل 11 میلیارد ریال در خرید یک ساختمان اداری با شرکتهای سایپا کارت و سرمایه گذاری سایپا مشارکت نموده است.

 

رقبای شرکت:


مبلغ واقعی 16,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 273

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.