تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 35
  • بازدید دیروز : 71
  • بازدید کل : 423043

رابطه وضعیت اقتصادی خانواده و موفقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی حضرت مریم شهرستان دهدز در سال 89-90


رابطه وضعیت اقتصادی خانواده و موفقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی حضرت مریم  شهرستان دهدز در سال 89-90

فهرست مطالب

عنوان

 

صفحه

 

 

چکیده ..............................................................................................................................................................................................................................................................................

فصل اول : کلیات

مقدمه............................................................................................................................................................................................................................................................

بیان مسئله.....................................................................................................................................................................................................................................................

اهمیت و ضرورت تحقیق....................................................................................................................................................................................

هدف هاي پژوهش............................................................................................................................................................................................................................

فرضیه های پژوهش..........................................................................................................................................................................................................................................................

متغیرها............................................................................................................................................................................................................................................................

تعریف واژه ها و اصطلاحات..................................................................................................................................................................................................

فصل دوم: مبانی نظری و پیشنه تحقیق

مبانی نظری................................................................................................................................................................................................................................................

نیاز چیست..................................................................................................................................................................................................................................................

نیاز سنجی چیست.........................................................................................................................

کاربرد نیازسنجی..........................................................................................................................

1- فراهم سازی اطلاعات..........................................................................................................

2- ارزیابی و سنجش.................................................................................................................

3- پاسخگو و مسئول کردن موسسات و نهادهای آموزشی........................................................

4- تشخیص یا شناسایی ضعف ها و مسائل و مشکلات اساسی سازمان های مربوطه....................

5- رشد و توسعه سازمان و کارکنان.........................................................................................

6- استفاده بهینه از منابع و امکانات...........................................................................................

اصول نیازسنجی.......................................................................................................................................................................................................................

نیاز آموزشی................................................................................................................................................................................................................................

روش های تعیین نیازهای آموزشی کدام است..........................................................................................................................................

نیازسنجی آموزشی...............................................................................................................................................................................................................

آموزش ضمن خدمت.......................................................................................................................................................................................................

پیشینه تحقیق...............................................................................................................................................................................................................................

فصل سوم: روش تحقیق

جامعه آماری..........................................................................................................................................................................................................................................

نمونه آماری.............................................................................................................................................................................................................................................

روش های نمونه گیری.................................................................................................................................................................................................................

ابزار گرد آوری داده ها...............................................................................................................................................................................................................

روش تجزیه و تحلیل داده ها..................................................................................................................................................................................................

روش های تحقیق...............................................................................................................................................................................................................................

فصل چهارم: یا فته های تحقیق

داده های توصیفی..............................................................................................................................................................................................................................

فرضیه ها......................................................................................................................................................................................................................................................

 

فصل پنجم: نتیجه گیری

نتایج:..............................................................................................................................................................................................................................................................

مقایسه نتایج پژوهش با پژوهش های مشابه..............................................................................................................................................................

پیشنهادات: ...............................................................................................................................................................................................................................................

محدودیتها: ..............................................................................................................................................................................................................................................

منابع: ............................................................................................................................................................................................................................................................

چکیده انگلیسی: ..........................................................................................................................................................................................................................

ضمایم: ......................................................................................................................................................................................................................................................


 

چکيده :

هدف پژوهش حاضر تعيين رابطه وضعیت اقتصادی خانواده و موفقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی حضرت مریم شهرستان دهدز در سال 89-90­.­اين مطالعه روي 100 نمونه تصادفي­خوشه­ايي انجام شد.­­ابزارهاي مورد استفاده براي جمع­آوري اطلاعات شامل پرسشنامه وضعيت اقتصادي_ وضعيت تحصيلي ،­ آزمون هاي تحصيلي و موفقیت تحصيلي اين گروه از دانش اموزان ،وآزمون­هاي ويژه ارزيابي اقتصاد شامل شاخص توده دانش آموزان و بود.­از آزمون ضريب همبستگي پيرسون براي بررسي ارتباط بين متغيرها استفاده شد.­يافته هاي پژوهشي نشان داد که بين وضعيت اقتصادي با وغيت تحصيلي دانش آموزان ارتباط معني­داري وجود داشت.
در اين تحقيق دو نوع پرسشنامه يكي خاص وضعيت مالي اقتصادي دانش آموزان با موفقیت تحصيلي بالا و متوسط و دانش آموزان با افت تحصيلي استفاده شده است و اطلاعات جمع آوري شده در قالب جداول فراواني و نمودارها و آزمونهاي آماري توصيف و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته اند. نتايج اين تحقيق نشان مي دهد كه فقر خانواده مهمترين عامل افت تحصيلي دانش آموزان وضعيت مالي والدين مي باشد ..

 

مقدمه :

پيشرفت­هاي شگرف در فن­آوري و ماشيني­شدن زندگي از ويژگي­هاي دنياي مدرن امروزي است.پيامد ماشيني­شدن زندگي،­فقرحرکتي­ بوده که از ديدگاه تندرستي از مهم­ترين مشکلات بشر امروزي است.­اين پديده يکي از عوامل خطرآفرين چاقي محسوب مي­شود.­در پنجاه سال گذشته،­پژوهش­ها نشان­ داده­اند که مهم­ترين عواملي که سبب بروز ناتواني­ها و مرگ­هاي زودرس مي­شوند،­­از بيماري­هاي عفوني و واگيردار به بيماري­هاي مزمن وتحليل­برنده تغيير يافته­اند.­در طي اين سال­ها ازيک سو،­به علت افزايش توان اقتصادي در جوامع صنعتي­ورفاه بيش­ازحد در زندگي،­زياده­روي در مصرف چربي­ها­گوشت،­شکرونمک­ودخانيات رايج شده واز سوي ديگر ميزان فعاليت بدني کاهش يافته ­است که درمجموع عوامل فوق سبب افزايش شيوع بيماري­هاي غيرواگير وخطرات ناشي از آن شده­است(وو[1]،2000).

دارا بودن سطوح بالاي شاخص تندرستي،­بهداشتي و قابليت­هاي جسماني مي­تواند نشان­دهنده سلامت وتوانمندي يک جامعه باشد.­در کشورهاي توسعه­يافته صنعتي به نظر مي­رسد چاقي نتيجه انتخاب رژيم­هاي غذايي نامناسب ،­کاهش فعاليت جسماني وشيوه نامناسب زندگي باشد.­با اين حال،عوامل ژنتيکي ومحيطي نقش اصلي را در چاقي بازي مي­کنند و وضعيت اقتصادي اجتماعي از جمله عوامل محيطي مي­ باشد.­بررسي ها نشان داده­اند که شيوع چاقي وساير عوامل خطرزاي بيماري­هاي قلبي عروقي در بسياري از جوامع تحت تاثير عوامل اقتصادي- اجتماعي است ( ديل،2002). عوامل متعددي از جمله سن،­جنس،­ميزان تحصيلات،­ شغل و ميزان درآمد عواملي هستند که در ايجاد اضافه­وزن وچاقي مؤثرند­(عبدالوهاب،1999). کودکان با وضعيت اقتصادي- اجتماعي پايين که از تغذيه مناسبي برخوردار نيستند در مقايسه با کودکان برخودار از تغذيه مناسب،­به طور متوسط کوچک­تر مي­مانند وجهش نوجواني آن­ها ديرتر وبا وسعت کمتري اتفاق مي افتد.­نتيجه اصلي اين امر،­کاهش قد بزرگسالي وتوده عضلاني است.­يافته­هاي پژوهشي نشان مي­دهد بين سلامتي با کاهش فقر ورشد اقتصادي دردرازمدت ارتباطي قوي وجود دارد­(ساچز[2]،1381). با توجه به اين که شاخص­هاي بدني تحت تاثير عواملي مانند جنس،­سن،­قوم ونژاد،­فرهنگ اجتماعي و وضعيت اقتصادي هستند و باتوجه به خطرات ناشي از آمادگي جسماني پايين وناهنجاري­هاي ترکيب بدني در تندرستي افراد و به طور کلي جامعه،­براي برخورداري از يک جامعه سالم شناخت زمينه هاي خطرزا ضروري است،­بر همين اساس تحقيق حاضر بر آن است تا ارتباط بين آمادگي جسماني و تركيب بدني را با وضعيت اقتصادي –اجتماعي دختران دانش­آموز دوره راهنمايي شهرستان ايذه مورد مطالعه قرار دهد.

 

 

 

ضرورت و اهميت موضوع :

اهمیت این پژوهش در آن است که با شناخت عمیق تر و بیش تر نوجوانان و دانستن مسائل و ویژگی های خاص هر گروه از کودکان و نوجوانان، نخست قادر به تشخیص آن‌ها از سایر کودکان می شویم و دوّم ارائه‌ي راه حل ها و راهنمایی های مناسب، جهت رفع و یا حداقل، بهبود مشکلات این گروه از نوجوانان می باشد.

از آن‌جایی که سواد و وضعيت اقتصادي و مالي مناسب خانواده، موقعیت اجتماعی، فرهنگی ، بر سلامت روانی، تأثیر بسزایی دارد و از آن‌جایی که سلامت روانی و یا آشفتگی روانی، بر آموزش و پرورش و بهداشت روحی و روانی و رشد و تربیت نوجوانان تأثير دارد، می بایست شناخت عمیق تری از سطح سواد و تحصیلات و طبقات مختلف اجتماعی به‌دست آوریم و به اضطراب ها، ترس ها، مشکلات خانوادگی کودک و حتی غنا و فقر کودک، پی برده و در جهت خدمت صحیح تر به کودکان استفاده كنيم.

 


 

بيان مساله :

هرچند ماهیت و چگونگی تجارب آموزشی، پرورشی و رشد کودک، تحت تأثیر عوامل متنوعی همچون سیاست، دولت و ارزش های بومی قرار می گیرد، ولی روشن است دو نهادی که به طور مستقیم در کودک تأثیر می گذارد، خانه و مدرسه است. بسیاری از آثار گسترده جامعه، از طریق فرصت ها و تجربه های به دست آمده در این دو نهاد بر کودک عرضه می شود. با توجه به اولویت خانواده در زندگی اغلب کودکان، و اهمیّت عملکرد مدرسه برای فرصت های آینده زندگی، تعجب آور نیست که حجم وسیعی از تحقیقات موجود پیرامون روابط میان زمینه های خانوادگی و یادگیری مدرسه انجام گرفته است. هم چنین جای تعجب نیست که یافته های این تحقیقات نشان می دهد که تأثیر خانواده بر موفقیت تحصیلی کودکان قابل توجه است.

 

[1] -Woo J

[2] -Sachz &et al


مبلغ واقعی 16,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 681

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.