امروز پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
دسته بندی سایت
پیوند ها
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
چکیده ..............................................................................................................................................................................................................................................................................
فصل اول : کلیات
مقدمه............................................................................................................................................................................................................................................................
بیان مسئله.....................................................................................................................................................................................................................................................
اهمیت و ضرورت تحقیق....................................................................................................................................................................................
هدف هاي پژوهش............................................................................................................................................................................................................................
فرضیه های پژوهش..........................................................................................................................................................................................................................................................
متغیرها............................................................................................................................................................................................................................................................
تعریف واژه ها و اصطلاحات..................................................................................................................................................................................................
فصل دوم: مبانی نظری و پیشنه تحقیق
مبانی نظری................................................................................................................................................................................................................................................
نیاز چیست..................................................................................................................................................................................................................................................
نیاز سنجی چیست.........................................................................................................................
کاربرد نیازسنجی..........................................................................................................................
1- فراهم سازی اطلاعات..........................................................................................................
2- ارزیابی و سنجش.................................................................................................................
3- پاسخگو و مسئول کردن موسسات و نهادهای آموزشی........................................................
4- تشخیص یا شناسایی ضعف ها و مسائل و مشکلات اساسی سازمان های مربوطه....................
5- رشد و توسعه سازمان و کارکنان.........................................................................................
6- استفاده بهینه از منابع و امکانات...........................................................................................
اصول نیازسنجی.......................................................................................................................................................................................................................
نیاز آموزشی................................................................................................................................................................................................................................
روش های تعیین نیازهای آموزشی کدام است..........................................................................................................................................
نیازسنجی آموزشی...............................................................................................................................................................................................................
آموزش ضمن خدمت.......................................................................................................................................................................................................
پیشینه تحقیق...............................................................................................................................................................................................................................
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه آماری..........................................................................................................................................................................................................................................
نمونه آماری.............................................................................................................................................................................................................................................
روش های نمونه گیری.................................................................................................................................................................................................................
ابزار گرد آوری داده ها...............................................................................................................................................................................................................
روش تجزیه و تحلیل داده ها..................................................................................................................................................................................................
روش های تحقیق...............................................................................................................................................................................................................................
فصل چهارم: یا فته های تحقیق
داده های توصیفی..............................................................................................................................................................................................................................
فرضیه ها......................................................................................................................................................................................................................................................
فصل پنجم: نتیجه گیری
نتایج:..............................................................................................................................................................................................................................................................
مقایسه نتایج پژوهش با پژوهش های مشابه..............................................................................................................................................................
پیشنهادات: ...............................................................................................................................................................................................................................................
محدودیتها: ..............................................................................................................................................................................................................................................
منابع: ............................................................................................................................................................................................................................................................
چکیده انگلیسی: ..........................................................................................................................................................................................................................
ضمایم: ......................................................................................................................................................................................................................................................
چکيده :
هدف پژوهش حاضر تعيين رابطه وضعیت اقتصادی خانواده و موفقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی حضرت مریم شهرستان دهدز در سال 89-90.اين مطالعه روي 100 نمونه تصادفيخوشهايي انجام شد.ابزارهاي مورد استفاده براي جمعآوري اطلاعات شامل پرسشنامه وضعيت اقتصادي_ وضعيت تحصيلي ، آزمون هاي تحصيلي و موفقیت تحصيلي اين گروه از دانش اموزان ،وآزمونهاي ويژه ارزيابي اقتصاد شامل شاخص توده دانش آموزان و بود.از آزمون ضريب همبستگي پيرسون براي بررسي ارتباط بين متغيرها استفاده شد.يافته هاي پژوهشي نشان داد که بين وضعيت اقتصادي با وغيت تحصيلي دانش آموزان ارتباط معنيداري وجود داشت.
در اين تحقيق دو نوع پرسشنامه يكي خاص وضعيت مالي اقتصادي دانش آموزان با موفقیت تحصيلي بالا و متوسط و دانش آموزان با افت تحصيلي استفاده شده است و اطلاعات جمع آوري شده در قالب جداول فراواني و نمودارها و آزمونهاي آماري توصيف و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته اند. نتايج اين تحقيق نشان مي دهد كه فقر خانواده مهمترين عامل افت تحصيلي دانش آموزان وضعيت مالي والدين مي باشد ..
مقدمه :
پيشرفتهاي شگرف در فنآوري و ماشينيشدن زندگي از ويژگيهاي دنياي مدرن امروزي است.پيامد ماشينيشدن زندگي،فقرحرکتي بوده که از ديدگاه تندرستي از مهمترين مشکلات بشر امروزي است.اين پديده يکي از عوامل خطرآفرين چاقي محسوب ميشود.در پنجاه سال گذشته،پژوهشها نشان دادهاند که مهمترين عواملي که سبب بروز ناتوانيها و مرگهاي زودرس ميشوند،از بيماريهاي عفوني و واگيردار به بيماريهاي مزمن وتحليلبرنده تغيير يافتهاند.در طي اين سالها ازيک سو،به علت افزايش توان اقتصادي در جوامع صنعتيورفاه بيشازحد در زندگي،زيادهروي در مصرف چربيهاگوشت،شکرونمکودخانيات رايج شده واز سوي ديگر ميزان فعاليت بدني کاهش يافته است که درمجموع عوامل فوق سبب افزايش شيوع بيماريهاي غيرواگير وخطرات ناشي از آن شدهاست(وو[1]،2000).
دارا بودن سطوح بالاي شاخص تندرستي،بهداشتي و قابليتهاي جسماني ميتواند نشاندهنده سلامت وتوانمندي يک جامعه باشد.در کشورهاي توسعهيافته صنعتي به نظر ميرسد چاقي نتيجه انتخاب رژيمهاي غذايي نامناسب ،کاهش فعاليت جسماني وشيوه نامناسب زندگي باشد.با اين حال،عوامل ژنتيکي ومحيطي نقش اصلي را در چاقي بازي ميکنند و وضعيت اقتصادي اجتماعي از جمله عوامل محيطي مي باشد.بررسي ها نشان دادهاند که شيوع چاقي وساير عوامل خطرزاي بيماريهاي قلبي عروقي در بسياري از جوامع تحت تاثير عوامل اقتصادي- اجتماعي است ( ديل،2002). عوامل متعددي از جمله سن،جنس،ميزان تحصيلات، شغل و ميزان درآمد عواملي هستند که در ايجاد اضافهوزن وچاقي مؤثرند(عبدالوهاب،1999). کودکان با وضعيت اقتصادي- اجتماعي پايين که از تغذيه مناسبي برخوردار نيستند در مقايسه با کودکان برخودار از تغذيه مناسب،به طور متوسط کوچکتر ميمانند وجهش نوجواني آنها ديرتر وبا وسعت کمتري اتفاق مي افتد.نتيجه اصلي اين امر،کاهش قد بزرگسالي وتوده عضلاني است.يافتههاي پژوهشي نشان ميدهد بين سلامتي با کاهش فقر ورشد اقتصادي دردرازمدت ارتباطي قوي وجود دارد(ساچز[2]،1381). با توجه به اين که شاخصهاي بدني تحت تاثير عواملي مانند جنس،سن،قوم ونژاد،فرهنگ اجتماعي و وضعيت اقتصادي هستند و باتوجه به خطرات ناشي از آمادگي جسماني پايين وناهنجاريهاي ترکيب بدني در تندرستي افراد و به طور کلي جامعه،براي برخورداري از يک جامعه سالم شناخت زمينه هاي خطرزا ضروري است،بر همين اساس تحقيق حاضر بر آن است تا ارتباط بين آمادگي جسماني و تركيب بدني را با وضعيت اقتصادي –اجتماعي دختران دانشآموز دوره راهنمايي شهرستان ايذه مورد مطالعه قرار دهد.
ضرورت و اهميت موضوع :
اهمیت این پژوهش در آن است که با شناخت عمیق تر و بیش تر نوجوانان و دانستن مسائل و ویژگی های خاص هر گروه از کودکان و نوجوانان، نخست قادر به تشخیص آنها از سایر کودکان می شویم و دوّم ارائهي راه حل ها و راهنمایی های مناسب، جهت رفع و یا حداقل، بهبود مشکلات این گروه از نوجوانان می باشد.
از آنجایی که سواد و وضعيت اقتصادي و مالي مناسب خانواده، موقعیت اجتماعی، فرهنگی ، بر سلامت روانی، تأثیر بسزایی دارد و از آنجایی که سلامت روانی و یا آشفتگی روانی، بر آموزش و پرورش و بهداشت روحی و روانی و رشد و تربیت نوجوانان تأثير دارد، می بایست شناخت عمیق تری از سطح سواد و تحصیلات و طبقات مختلف اجتماعی بهدست آوریم و به اضطراب ها، ترس ها، مشکلات خانوادگی کودک و حتی غنا و فقر کودک، پی برده و در جهت خدمت صحیح تر به کودکان استفاده كنيم.
بيان مساله :
هرچند ماهیت و چگونگی تجارب آموزشی، پرورشی و رشد کودک، تحت تأثیر عوامل متنوعی همچون سیاست، دولت و ارزش های بومی قرار می گیرد، ولی روشن است دو نهادی که به طور مستقیم در کودک تأثیر می گذارد، خانه و مدرسه است. بسیاری از آثار گسترده جامعه، از طریق فرصت ها و تجربه های به دست آمده در این دو نهاد بر کودک عرضه می شود. با توجه به اولویت خانواده در زندگی اغلب کودکان، و اهمیّت عملکرد مدرسه برای فرصت های آینده زندگی، تعجب آور نیست که حجم وسیعی از تحقیقات موجود پیرامون روابط میان زمینه های خانوادگی و یادگیری مدرسه انجام گرفته است. هم چنین جای تعجب نیست که یافته های این تحقیقات نشان می دهد که تأثیر خانواده بر موفقیت تحصیلی کودکان قابل توجه است.
[1] -Woo J
[2] -Sachz &et al
مبلغ واقعی 16,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها