تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 49
  • بازدید دیروز : 129
  • بازدید کل : 423781

مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان کلاس های چند پایه و تک پایه 113 صفحه


مقایسه مهارت های اجتماعی  دانش آموزان کلاس های چند پایه و تک پایه     113 صفحه

چکیده:

انسان موجودی اجتماعی است و برای این که بتواند به حیات خود در اجتماع ادامه دهد ، باید با همنوعان خود سازگاری و همنوایی داشته باشد. عدم سازگاری و همنوایی جوانان با سایر افراد جامعه بیشتر ناشی از عدم رشد یافتگی کامل اجتماعی آن هاست .

هدف از این پژوهش مقایسه مهارتهای اجتماعی دانش آموزان تک پایه و چند پایه می باشد. جامعه آماری شامل دانش آموزان شهرستان قاین و نمونه شامل 80 نفر از دانش آموزان دو مدرسه ، ادیب و مدرس می باشد. بررسی فرضیه اول تحت عنوان مقایسه مهارت های اجتماعی در دختران و پسران با استفاده از آزمون T انجام گرفت و نشان داد که مهارت اجتماعی در بین دختران و پسران و همچنین در بین مدارس تک پایه و چند پایه متفاوت نباشد و یکسان است.

واژگان کلیدی: مهارت اجتماعی، کلاس های چندپایه

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول: کلیات تحقیق. 1

1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق:3

1-4 هدف تحقیق.. 4

هدف اصلی تحقیق.. 4

1-5 فرضیه های تحقیق:4

1-6 تعریف متغیرها4

1-6-1 تعریف نظری متغیرهای پژوهش :4

1-6-2 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش:5

فصل دوم: ادبیات تحقیق. 6

2-2 مفهوم رشد اجتماعی.. 7

2-3ویژگی های افراد ی که از لحاظ اجتماعی رشد نیافته اند.10

2-5 نشانه های فرد رشد یافته اجتماعی.. 20

2-6 تعریف مهارت های اجتماعی.. 22

2-7 مهارت های اجتماعی از نگاه صاحبنظران. 24

2-8 انواع مهارت هاي اجتماعي.. 29

2-8-1 مهارت ارتباط.. 29

2-8-2 مهارت ارتباط ميان فردي 32

2-8-3 مهارت ارتباط غيركلامي.. 34

2-8-4 مهارت تقويت و پاداش... 36

2-8-5 مهارت پرسش... 37

2-8-6 مهارت آماده سازي.. 38

2-8-7 مهارت خاتمه دادن. 38

2-8-8 مهارت توضيح دادن. 39

2-8 -9 مهارت گوش دادن. 41

2-8-10 مهارت نفوذ. 43

2-8-11 مهارت ابراز وجود. 44

2-8-12 مهارت تعامل درگروه ها و رهبري.. 46

2-8-13 مهارت همكاري.. 46

2-8-14 مهارت همدلی.. 47

2-8-14-1 اثرات همدلي.. 48

2-8-14-2 زمينه هاي بروز رفتار همدلانه. 49

2-8-15 مهارت تصميم گيري.. 51

2-9 آموزش مهارت های اجتماعی.. 52

2-10 فواید و آثار آموزش مهارت های اجتماعی.. 54

2-11 کلاس های چند پایه. 57

2-12 تاریخچه. 58

2-13 شرایط و علل وجود کلاس های چند پایه در روستا ها :60

2-14 چگونگی اداره کلاس و تدریس برای پایه های مختلف در یک زنگ... 61

2-15 آموزش چند پایه فرصت یادگیری برای همه. 62

2-16 اشاره های کلیدی برای معلمان چند پایه :64

2-17 معايب و مشکلات کلاسهاي چند پايه :66

2-18 محاسن کلاس های چند پایه. 67

2-19 مدیریت در کلاس های درس چند پایه :67

رهنمودهایی جهت مدیریت موثر در کلاس های چند پایه :68

آموزش مهارت های اجتماعی در کلاس های چند پایه. 72

2-11 پیشینه تحقیق. 73

2-11-1 تحقیقات انجام شده داخلی.. 73

2-11-2 تحقیقات انجام شده خارجی.. 75

فصل سوم : روش تحقیق. 78

3-1 مقدمه:78

3-2 روش تحقیق. 79

3-2 جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه. 79

3-3 ابزار مورد استفاده پژوهش... 80

الف) پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسون:80

3-3-5 مولفه های پرسشنامه. 80

3-3-6 مقیاس پرسشنامه. 80

3-3-7 روایی و پایایی پرسشنامه. 81

3-4 روش تجزیه و تحلیل داده ها:82

فصل چهارم: یافته های تحقیق. 76

4-1 مقدمه:77

4-2 آمار توصیفی.. 77

4-2-1 بررسي وضعيت پاسخگويان مورد مطالعه ازلحاظ معدل. 77

4-2-2 بررسي وضعيت پاسخگويان مورد مطالعه ازلحاظ جنسیت.. 78

4-2-3 بررسي وضعيت پاسخگويان مورد مطالعه ازلحاظ نوع کلاس(تک پایه یا چند پایه)79

4-3 آمار استنباطی.. 80

4-3-1 بررسی فرضیه اول :80

4-3-3 بررسی فرضیه دوم :81

فصل پنجم: نتیجه گیری.. 84

5-1- مقدمه. 85

5-2 نتایج. 85

بررسی فرضیه اول :85

بررسی فرضیه دوم. 86

5-3 پیشنهادات:86

5-3-1- پیشنهادات موردی حاصل از تحقیق:86

5-3-2 پیشنهادهایی جهت حل مشکلات مدیریت مدارس چند پایه:87

5-3-3 پیشنهادهایی درباره مدیریت زمان در کلاسهاي چندپایه:88

5-3-4 پیشنهادهایی براي پژوهش هاي آینده89

5-3-5-پیشنهاد موضوع های پژوهشی.. 90

5-4 محدودیت های تحقیق. 90

فهرست منابع. 91

الف) منابع فارسی.. 91

 

 

فهرست جداول ، نمودارها و اشکال

جدول4-1 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب معدل. 77

نمودار 4-1 توزیع فراوانی و درصد فراوانی نمونه آماری از لحاظ معدل. 78

جدول4 -2: توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت آنها78

نمودار 4-2 توزیع فراوانی نمونه آماری به تفکیک جنسیت.. 79

جدول4 -3: توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب نوع کلاس(چند پایه و تک پایه)79

جدول 4-4: میانگین و انحراف معیار رابطه جنسیت با مهارت های اجتماعی.. 80

جدول4-5: مقایسه مهارت اجتماعی در دو گروه دختران و پسران. 81

جدول 4-6: میانگین و انحراف معیار رابطه نوع کلاس با مهارت های اجتماعی.. 82

جدول4-7: مقایسه مهارت های زندگی در دو نوع کلاس (تک پایه و چند پایه)82

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول: کلیات تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-1 مقدمه:

میچلسون(1983)بیان می دارد که مهارت های اجتماعی، رفتارهایی است اکتسابی که از طریق مشاهده، مدل سازی، تمرین و بازخورد آموخته میشود و دارای ویژگی های زیر است رفتارهای کلامی و غیرکلامی را در بر می گیرند و پاسخ های مناسب و موثر را در بردارند، بیشتر جنبه تعاملی داشته، تقویت های اجتماعی را به حداکثر می رسانند و براساس ویژگی ها و محیطی که فرد در آن واقع شده است، توسعه می یابند و از طریق آموزش رشد می کنند (به نقل از کرامتی، 1381).

اجتماعي كردن صحيح افراد و كسب مهارت هاي اجتماعي لازم ، براي زندگي همواره يكي از اهداف اساسي هرجامعه مي باشد. چـرا كه رشد اجتماعي درجريان اجتمــاعي شدن به وجود مي آيد، باعث سازگاري و برقــراري ارتباط صحيح افراد با ديگران مي شود و آن ها را از اين طريق قادر به شكوفايي استعدادهاي بالقوه شان مي سازد . جريان اجتماعي شدن كه در آن مهارت ها، انگيزه ها ، ارزش ها ، هنجارها و رفتارهاي فرد شكل مي گيرد تا به شكل مطلوب در جامعه رفتار كند ؛ازكودكي آغاز و درطول عمر ادامه مي يابد.

1-2 بیان مساله:

از نظر جامعه شناسان یک پدیده زمانی به یک مسئله اجتماعی تبدیل می شود که بخش وسیعی از افراد جامعه را در برگیرد و اکثر افراد از آن رنج ببرند. امروزه ناسازگاری ، بی مسئولیتی ، عدم رعایت هنجارهای اجتماعی، همکاری و مشارکت جوانان از جمله نگرانی های عمده ای است که در محافل مختلف علمی مورد بحث قرار گرفته است که همایش های مختلف آسیب شناسی جوانان نمونه ای از آن است. عدم سازگاری جوانان ناشی از جامعه پذیری ناقص و عدم رشد اجتماعی کافی آن هاست.که موجب شده است افراد نتوانند قواعد رفتارهای اجتماعی را فرا گیرند. از طرف دیگر دلیل پرخاشگری های دانش اموزان ، عدم شرکت آن ها در کارهای گروهی و عدم رعایت هنجارها توسط آن ها را که یک معضل عمده در جامعه است می توان توأم نبودن رشد اجتماعی آنها با رشد عاطفی و اجتماعی دانست. کارهای فردی (علمی، هنری، ورزشی و غیره) در ایران بهتر از کارهای گروهی نتیجه می دهند و این امر در سال های اخیر به اثبات رسیده است. دلیل عمده این امر آن است که افراد جامعه ما هنوز از روحیه مشارکت ، کارکردن با هم تحمل آرا و عقاید یکدیگر برخوردار نیستند . همه این موارد نشان دهنده این است که افراد جامعه ما (چه جوانان و چه بزرگسالان) از رشد اجتماعی لازم و کافی برخوردار نیستند. بنابراین با توجه به مطالب مذکور می توان رشد اجتماعی را به عنوان یکی از مسائل عمده اجتماعی مطرح کرد و باید آن را به صورت همه جانبه بررسی نمود(زارعی و حسنی ، 1390).

1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق:

انسان موجودی اجتماعی است و برای این که بتواند به حیات خود در اجتماع ادامه دهد ، باید با همنوعان خود سازگاری و همنوایی داشته باشد. عدم سازگاری و همنوایی جوانان با سایر افراد جامعه بیشتر ناشی از عدم رشد یافتگی کامل اجتماعی آن هاست . این امر می تواند در دارز مدت شیرازه نظام اجتماعی را بر هم زند . داشتن روابط صحیح، سالم و مثبت بادیگران می تواند کلید رشد و کمال آدمی باشد (خلیلی ،1379)

رفتار اجتماعی بر تمامی جنبه های زندگی افراد سایه می افکند و بر سازگاری و شادکامی بعدی آنها تاثیر می‏گذارد. توانایی فرد از نظر کنار آمدن با دیگران و انجام رفتارهای اجتماعی مطلوب، میزان محبوبیت اورا در میان والدین ، معلّمان ، همسالان و دیگر افراد جامعه مشخص می کند. اجتماعی شدن فراگردی است که به واسطه آن هر فرد، دانش و مهارت های اجتماعی لازم را برای مشارکت مؤثر و فعّال در زندگی گروهی و اجتماعی کسب می کند( بروم و سلینک ،1386 ). دانش آموزانی که رشد اجتماعی آن ها دچار مشکل می شود با مسائل و مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد. لذا انجام چنین تحقیقی ضروری به نظر می رسد تا از طریق آن بتوان به صورت علمی جنبه های مختلف رشد اجتماعی را مشخص کرده و نیز علل و عوامل مهم و تأثیر گذار بر آن را روشن نمود. به همین جهت ارزیابی رشد و بلوغ اجتماعی و بررسی مهارت ها و راه های رشد اجتماعی دانش آموزان امری ضروری است.

1-4 هدف تحقیق

هدف اصلی تحقیق


مبلغ واقعی 40,000 تومان    55% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 535

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.