تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 227
  • بازدید دیروز : 194
  • بازدید کل : 428135

تأثير استفاده از روش هاي بدیعه پردازی بر رشد مهارت هاي اجتماعي ، کيفيت زندگي در مدرسه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم 117 صفحه


تأثير استفاده از روش هاي بدیعه پردازی بر رشد مهارت هاي اجتماعي ، کيفيت زندگي در مدرسه و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم    117 صفحه

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی استفاده از روش بدیعه پردازی بر رشد مهارت های اجتماعی و کیفیت زندگی در مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم پرداخته است. روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی می­باشد. جامعه آماری شامل دانش آموزان پایه ششم شهرستان قاین می­باشد. روش نمونه­گیری به صورت تصادفی ساده انجام گرفت و شامل70 نفردختر و پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان قاین می باشد. برای جمع­آوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد مهارت های اجتماعی ماتسون و کیفیت زندگی در مدرسه و همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین مهارت اجتماعی و پیشرفت تحصیلی و همچنین بین مهارت های اجتماعی و کیفیت زندگی رابطه وجود دارد. و رشد مهارت های اجتماعی در دختران و پسران متفاوت است ولی کیفیت زندگی در دو جامعه برابر است.

واژگان کلیدی: مهارت های اجتماعی، کیفیت زندگی

 

  

فهرست مطالب

 

فصل اول: کلیات تحقیق.. 14

1-1مقدمه. 15

1-2 بیان مسئله. 16

1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش... 17

1-4 اهداف تحقیق:17

1-5 فرضیه های تحقیق:18

1-6 تعاريف مفهومي و عملياتي واژه ها18

1-6-1 تعاریف مفهومی:18

روش تدریس بدیعه پردازی:19

1-6-2 تعاریف عملیاتی:20

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق.. 20

2-1 مقدمه:21

2-2 روش تدریس... 22

2-3 جایگاه تدریس در فرآیند آموزش و پرورش... 23

2-4 تقسيم بندي روش تدريس :25

2-4-1 چهار ويژگي خاص در تعريف تدريس وجود دارد كه عبارتند از :27

2-5 تعریف تدریس (مشخصه های تدریس). 27

2-6 مشخصه های تدریس... 29

2-7 دیدگاه های فرایند یاددهی – یادگیری.. 31

2-8 مهارت‏هايتدريس... 33

2-9 شیوه های تدریس... 34

2-10 انواع الگوهای تدریس... 35

2-10-1خانوادهالگوهاي پردازش اطلاعات :36

2-10-2 خانواده الگوهاي اجتماعي :37

2-10-3 خانواده الگوهاي شخصي (فردي) :38

2-10-4 خانواده الگوهاي نظام هاي رفتاري:38

2-11 روش تدريس بديعه پردازى.. 39

2-12 مراحل اجراى الگوى بديعه پردازى.. 41

2-13 تعريف مهارت اجتماعي:42

2-14 تربيت مهارت هاي اجتماعي:47

2-15 اهمیّت و ضرورت رشد اجتماعی.. 48

2-16 «مهارت هاي اجتماعي پايه» چه هستند؟. 48

2-17 چگونه مهارت‌های اجتماعی را به نوجوانان آموزش دهیم؟. 49

2-18 آماده سازي مهارت هاي اجتماعي:54

2-19 روش ها ي كمك به رشد مهارت هاي اجتماعي نوجوانان:55

2-20برخی از مهارت‌های اجتماعی لازم برای زندگی در قرن بیست:59

2-21 تعريف كيفيت زندگي.. 63

2-22 ابعاد كيفيت زندگي.. 65

2-23 سلامت اجتماعي و كيفيت زندگي.. 67

2-24 رویکردهای کیفیت زندگی.. 69

2-24-1 - رویکرد فلسفی به مفهوم کیفیت زندگی.. 69

2_24-2 رویکرد اقتصادی به مفهوم کیفیت زندگی.. 70

2-24-3 رویکرد زیست شناختی مفهوم کیفیت زندگی.. 71

2-24-4 رویکرد روانشناختی مفهوم کیفیت زندگی.. 72

2-24-5 رویکرد جامعه شناسی به کیفیت زندگی.. 73

2-24-5-1 رویکرد مکتب تضاد بر مفهوم کیفیت زندگی.. 73

2-24-5-2 رویکرد روان شناختی اجتماعی و جامعه شناختی مفهوم کیفیت زندگی.. 73

2-24-5 ـ 3 نظریه یادگیری اجتماعی.. 74

2-24-5 ـ 4 کنش متقابل نمادین و مفهوم کیفیت زندگی.. 75

2-24-5 ـ 5 نظریه آنومی دورکهایم. 77

2-24-5 ـ 6 نظریه کنش اجتماعی پارسونز. 78

2-24-5- 7 نظریه زیمل.. 79

2-24-6 دیدگاه بوم شناسی بر مفهوم کیفیت زندگی.. 80

2-24-7 دیدگاه مخاطب محور. 81

2-24-8 دیدگاه کارشناس محور. 81

2-24-9 رویکرد عاملیت گرا82

2-24-9-1 رویکرد مطلوبیت گرایی.. 83

2-24-9-2 رویکرد ارزش های عام. 84

2-24-9- 3 رویکرد های نیاز محور. 85

2-24-9 - 3 - 1 رویکرد نیاز های اساسی:85

2-24-9 ـ 3 ـ 2 رویکرد توسعه انسانی:86

2-24-9-3-3 نظریه نیاز های انسانی.. 87

2-24-9 ـ 4 رویکرد قابلیتی.. 89

2-25-1 تحقیقات انجام شده داخلی.. 90

در زمینه الگوی تدریس بدیعه پردازی.. 90

در زمینه مهارت های اجتماعی.. 91

2-25-2 تحقیقات انجام شده خارجی :92

در زمینه بدیعه پردازی.. 92

در زمینه مهارت های اجتماعی.. 93

فصل سوم: روش تحقیق.. 94

3-1 مقدمه. 95

3-2 جامعه آماري.. 95

3-3 نمونه گیری و روش نمونه گيري.. 95

3-3 روش انجام پژوهش... 95

3-4 ابزار گرداوري داده ها95

نمره گذاری پرسشنامه. 96

تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه. 97

روایی و پایایی پرسشنامه. 97

مولفه های پرسشنامه. 98

3-5 روش تجزيه و تحليل داده‌ها100

فصل چهارم: یافته های تحقیق.. 101

4-1 مقدمه. 102

4-2 آمار توصیفی.. 102

4-2-1 توزیعفراوانیپاسخگویانبرحسب جنسیت.. 102

4-2-2 توزیعفراوانیپاسخگویانبرحسب سن.. 102

4-2-3 توزیعفراوانیپاسخگویانبرحسب معدل. 103

4-3 تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها104

4-3-1 آزمون فرضیه اول. 104

4-3-2 آزمون فرضیه دوم. 105

4-3-3 آزمون فرضیه سوم. 106

4-3-4 آزمون فرضیه چهارم. 107

فصل پنجم: نتیجه گیری.. 109

5-1 مقدمه:110

5-2 نتیجه گیری:110

5-3 پیشنهادات.. 111

5-4 محدودیت های پژوهش... 112

فهرست منابع. 113

الف) منابع فارسی.. 113

ب) منابع انگلیسی.. 116

 

 

فهرست نمودارها ، جداول و اشکال

جدول(2- 1) خانواده الگوهاي پردازش اطلاعات.. 37

جدول(2- 2) خانواده الگوهاي اجتماعي.. 37

جدول(2-3) خانواده الگوهاي شخصي(فردي)38

جدول4-1 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس... 102

نمودار4-1 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس... 102

جدول4-2 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 102

نمودار4-2 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 103

جدول4-3 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب معدل. 103

نمودار 4-3 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب معدل. 104

جدول4-4 رابطه مهارتهای اجتماعی با پیشرفت تحصیلی.. 104

جدول 4-5 مقایسه مهارت های اجتماعی در دختران و پسران. 105

جدول4-6 : نتایج آزمونt جهت مقایسه مهارت های اجتماعی در دختران و پسران. 105

جدول 4-7 مقایسه کیفیت زندگی در دختران و پسران. 107

جدول4-8 : نتایج آزمونt جهت مقایسه کیفیت زندگی در دختران و پسران. 107

جدول4-9 رابطه کیفیت زندگی با مهارت های اجتماعی.. 108

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول: کلیات تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-1مقدمه

يكىازروش هاىفعالوخلاقيتمحور،روشتدريسبديعهپردازىاست. روشتدريس بديعه پردازىمانندسايرروش‏هاىخلاق،بهوسيلهراهنمايی هاىآموزشىوپرورشىخلاقيترا شكوفامي‏كند،بهاينصورتكهچوندراينروش،تدریسبااستفادهازتشبيه،استعاره وقياستدريسمي‏شود،لذادانش آموزانآزادىبيشترىدرپاسخبهسؤالات آن درس داشتهو اينامرمنجربهرشدوتوسعةمهارت‏هاىمبتنىبرخلاقيتونوآورىدانش‏آموزانخواهدشد. آلان وريچارد(2006)بيانداشتهاند،هنگامىكهدانشآموزانبرخىچيزهارادرمورد توضيحاتمتوجهنمىشونديااينكهبعضىازاطلاعاتدرتوضيحاتآنهاوبعضىاز معلوماتفرضىوجودندارد،وهمچنيندرمواردىكهمفهومخارجازتجربهدانشآموزانباشد راهمناسب،استفادهازيكقياسيامدلاست.

از دهه 1970 بخش مهارت های اجتماعی و اقدامات مربوط به آن یکی از فعال ترین عرصه های تحقیقات روان شناسان رفتاری بوده است. اگرچه بیشتر این تحقیقات در مورد بزرگسالان بوده است ولی به طور پیوسته توجه خاص و با اهمیتی به مهارت های اجتماعی کودکان نیز وجود داشته است (پارکر و اشر، 1978). درحال حاضر بسیاری از محققان اتفاق نظر دارند که مهارت های اجتماعی آموختنی هستند زیرا کودکانی که در محیط های نامناسب بزرگ شده اند از لحاظ اجتماعی رفتارهای نامعقول دارند و قادر به تکلم موثرمفید نمی باشند. با توجه به این مسائل دست اندرکاران تعلیم و تربیت نقش مهمی در طراحی برنامه های آموزشی مهارت های اجتماعی بهره گرفته و با استفاده از تجارب خود و همچنین تئوری های مطرح شده در این حوزه برنامه­های مربوط به آموزش مهارت اجتماعی را طراحی می کنند (موت، اسمیت و داراسکی، 1999).

1-2 بیان مسئله

روش های آموزشی و یادگیری و یاددهی با رشد خلاقیّت فراگیران ارتباط مستقیم دارد. مدرس، می تواند با ایجاد موقعیت های پویا و برانگیزنده در یادگیری فراگیران را یاری کند تا با توجه به علایق و توانائی های خویش دست به تجربه و یادگیری بزند( میرکمالی، خورشیدی، 1387). بدین ترتیب، برای ظهور خلاقیت لازم است تا معلّمان ما از روش های تدریس نوین که خود یکی از راه های پرورش خلاقیت است، استفاده نمایند. امروزه، در حوزه تعليم و تربيت و آموزش فراگيران بحث روش هاي تدريس يكي از چالش هاي معلّمان محسوب مي شود و بكارگيري روش تدريس متناسب با هر ماده درسي از اهميت زياد برخوردار است. معلّم با استفاده از همه اين امكانات با ارائه يك روش تدريس مناسب و مطلوب مي‏تواند ميزان كارايي همه عوامل اثر گذار را دو چندان كند، لذا نوع تدريس معلم در يادگيري نقش اساسي دارد


مبلغ واقعی 40,000 تومان    55% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 531

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.