تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 140
  • بازدید دیروز : 222
  • بازدید کل : 427495

پروژه تونل امام زاده هاشم 70 ص


پروژه تونل امام زاده هاشم 70 ص

مشخصات كلي پروژه :

پيمانكار اين طرح ابتدا در زمستان 1379 شروع به تجهيز كارگاه نمود و در بهار 1380 عمليات حفاري را در دو جبهه ورودي و خروجي با مبلغ ريالي 120ميليارد ريال آغاز كرد.

قطعه يك واريانت گردنه امامزاده هاشم به طول 4/5 كيلومتر شامل يك قطعه تونل 3189 متري با سطح مقطع تقريبي 85 متر مربع، شيب 5/2 درصد و عرض مقطع 9/11 متر كه پس از لاينينگ به 5/8 متر خواهد رسيد، به همراه گالريها ي ورودي و خروجي آن، پنج دهانه پل و عمليات راهسازي به طول 22/2 كيلومتر مي باشد.

گردنه امامزاده هاشم كه در حدود 25 كيلومتر طول داشته و بخش مهم و صعب العبور جاده هراز را تشكيل مي دهد، داراي شيبهاي صعودي و نزولي (حتي تا 9 درصد) و شعاع قوسهاي كوچك و بزرگ تا 35 متر مي باشد، لذا اين قسمت از محور هراز جدا از مسائل ايمني و مشكلات سرما، يخبندان و نزول بهمن از مشخصات هندسي بسيار پائيني برخوردار بوده و حدود 40 درصد مشكلات كلي جاده آمل- رودهن و بيش از 70 درصد مشكلات زمستاني محور فوق مربوط به اين بخش از جاده هراز مي باشد.

با ارائه مطالب فوق اهميت احداث تونل قطعه يك و پس از آن قطعه دوم در ايمن سازي مسير و جلوگيري از تلفات انساني مشخص مي شود، لذا تسريع در اجراي پروژه و در پي آن بهره برداري از پروژه اهميت بسزايي در اين امر خواهد داشت.

موقعيت جغرافيايي مسير پروژه :

از لحاظ موقعيت جغرافيايي اين تونل در حدواسط بين استان تهران و مازندران در كيلومتر 95 جاده تهران- آمل نرسيده به آبشار پلور واقع شده است.

اين واريانت از كيلومتر 100+107 جاده هراز از سمت آمل و در حدود 5/4 كيلومتري جنوب پلور آغاز و در كيلومتر 448+1 وارد تونل شده و پس از خروج از تونل، مسير تا كيلومتر 400+5 در دره مشاء امتداد مي يابد. از نظر تقسيمات كشوري شروع واريانت در محدوده استان مازندران (پلور) و انتهاي واريانت در محدوده استان تهران (مشاء- دماوند) واقع مي باشد.

هدف از اجراي پروژه :

در فصل زمستان به دليل ريزشي بودن ترانشه هاي منطقه آبعلي و نيز بهمن گير بودن گردنه امامزاده هاشم و شيبهاي طولاني جاده موجود مشكلات ترافيكي شديدي بوجود مي آيد، لذا براي جلوگيري از ترافيك و كاهش خسارات مالي و جاني و نيز كاهش مسافت راه از 25 كيلومتر به 9 كيلومتر، تصميم به احداث تونل در اين منطقه گرفته شد.

وضعيت رشد ترافيكي محور هراز در مقاطع مختلفي از سال و متعاقب با آن روند افزايش هزينه سوخت تلف شده، در ادامه بحث آورده شده است كه تجزيه و تحليل آن، لزوم اجراي اين پروژه را بيشتر نمايان مي سازد.

 

 

 

 

 


وضعيت ترافيك(عبور ومرور) محورهراز :

باتوجه به مدل انتخابي براي تعيين روند و جريان ترافيكي محور هراز، وضعيتترافيك در سالهاي ذكر شده در جدول زير آورده شده است.

 

وضعيت ترافيك در مقاطع مختلف سال(شاخص ترافيك)

كل ترافيك روزانه

ترافيك سنگين

ترافيك سبك

سال

27160

7876

19284

اوايل سال85

30875

12865

21858

اوايل سال88

 

معادل سواري در مقاطع مختلف سال :

باتوجه به جدول فوق و معادل سازي اتومبيل هاي عبوري خواهيم داشت:

تعداد اتومبيل هاي سواري عبوري ( معادل سواري ) سال 1382 (محاسبه شده توسط مشاور) 67000

 

 

 

 

 

نمودار شماره1

هزينه سوخت اضافه اي كه در هر سال مصرف مي شود

باتوجه به معادل سواري عبوري روزانه در سال 85 ، هزينه سوخت اضافه مصرفي در هر سال با احتساب قيمت بنزين به مبلغ ثابت 1000 ريال و يك ليتر اضافه سوخت براي هر اتومبيل بدين شرح مي باشد:

 

 

 

 

اطلاعات مربوط به هزينه ساليانه در نمودار ذيل ارائه شده است.

 

نمودار شماره 2

لازم به ذكر است برآورد ارائه شده در اين گزارش بر اساس گزارش مشاور و بررسي هاي صورت گرفته بر روي ترافيك عبوري از اين جاده مي باشد كه نشان دهنده ميزان صرفه جوئي در هزينه تأمين سوخت توسط دستگاه هاي اجرائي كشور مي باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زمين شناسي منطقه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موقعيت زمين شناسي منطقه

 

نگاهي كلي

اين تونل با طولي نزديك به 3200 متروبه قطر11متروباراستاي شمال شرق- جنوب غرب در بخش غربي بارگاه امامزاده هاشم در دست احداث است.

از لحاظ زمين شناسي اين تونل در زون البرز مركزي واقع شده و بدليل آنكه اين زون بيشترين مراحل تكتونيزه را در البرز تحمل نموده است، لذا سنگهاي دربرگيرنده تونل تحت تأثير عملكرد تكتونيك منطقه قرار گرفته بطوريكه در قسمت جنوبي اين تونل گسل معروف مشا- فشم كه خود جزء گسلهاي اصلي و معروف درايران مي باشد، واقع شده است.

در قسمت شمالي تونل، گسلهاي اصلي مانند گسل پلور و نياك در فاصله چند كيلومتري آن قرار گرفته اند. با توجه به عملكرد اين گسلها و نيروهاي اصلي بوجود آورنده آنها، گسلهاي موضعي نيز در منطقه زياد بوده كه بعضي از آنها در طول تونل سبب خرد شدگي و در نتيجه پائين آمدن مقاومت و كيفيت سنگ در مسير حفاري تونل مي شود.

- سازندهاي منطقه :


مبلغ واقعی 16,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 230

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.