تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

همه چی ارزونه !!!

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 187
  • بازدید دیروز : 172
  • بازدید کل : 178234

كانون پرورش فكري كودكان 128 ص


كانون پرورش فكري كودكان 128 ص

ورود به ساختمان بايد حتي الامكان به صورت هم سطح با پياده رو با شيب مناسب صورت پذيرد

- حداقل عمق فضاي جلو ورودي 140 سانتيمتر است كه اين عمق، جدا از فضاي پاركينگ يا سكوي پياده و سوار شدن است.

- فضاي جلوي ورودي بايد سرپوشيده باشد.

- پادريهايي كه معمولاً جلو وروديهاي ساختمان قرار داده مي شوند نبايد داراي پرز بلند باشند. توصيه مي شود كه اين پادريها در فرورفتگي هاي كف قرار گيرند.

- ورودي ساختمان نبايد داراي آستانه باشد.

 

محوطه

محوطه فضاهاي آموزشي بايد امكانات بازي و تفريح كودكان را داشته باشد. اگر شرايط مناسب بازي و تفريح و استراحت در اين فضا فراهم نباشد، آموزش نمي تواند بازده داشته باشد. رعايت اين مسئله در مورد همة دانش آموزان از جمله كودكان معلول با وسايل كمكي الزامي است، زيرا آنها نيز با اينكه بروي صندلي چرخدار قرار دارند ولي به علت داشتن خلق و خوي كودكانه نياز به فعاليت و بازي دارند.

 

·ضوابط محوطه سازي

- لازم است كف محوطه هموار و قابل عبور صندلي چرخدار باشد.

- كف محوطه بايد سخت و غير لغزنده باشد.

- بهترين كفپوش آسفالت يا بتن با دانه بندي درشت است.

- در محوطه بايد وسايل بازي قابل استفاده براي كودكان معلول روي صندلي چرخدار كه مي تواند قابل استفاده براي كودكان سالم باشد، طراحي شود؛ براي مثال بارفيكس.

 

·بازشوها

در ارتباط فرد معلول و محيط با هم، درها و پنجره ها بايد داراي شرايط خاصي باشند تا مشكلي براي آنان ايجاد ننمايند. از آنجا كه كارمندان و آموزگاران معلول نيز بايد بتوانند در مراكز آموزشي فعاليت نمايند، بنابراين درهاي چنين مراكزي بايد امكان عبور راحت بزرگسالان معلول را نيز فراهم آورند و فقط نحوة باز كردن آنها قابل استفاده براي كودكان معلول باشد.

 

·ضوابط بازشوها

- عرض مفيد در كلاس بايد حداقل 80 سانتيمتر باشد.

- در كلاس ها بايد رو به بيرون باز شود و در طراحي، فضاي قرارگيري آن چنان در نظر گرفته شود كه بيش از 30- 20 سانتيمتر از مسير مفيد عبوري را اشغال نكنند.

- هر لنگه از درهاي دو لنگه حداقل بايد 80 سانتيمتر عرض مفيد داشته باشد.

- در كلاس بايد سبك باشد.

- از قرار دادن در كشويي براي كلاس بايد خودداري شود.

- دستگيرة در كلاس بايد براحتي عمل كند.

- ارتفاع مناسب دستگيره در، براي كودكان 6 تا 9 ساله، 76 سانتيمتر ار كف است.

ارتفاع مناسب دستگيرة در، براي كودكان 10-15 ساله بايد 86 سانتيمتر از كف باشد.

- براي جلوگيري از آسيب هاي ناشي از برخورد صندلي چرخدار با در، درها بايد داراي پاخور به ارتفاع حداكثر 20 سانتيمتر باشند.

- قفل در كلاس بايد به نوعي باشد كه در هنگام بروز حوادث در داخل كلاس، باز شدن در از خارج به سهولت امكان پذير باشد.

- درها در ارتفاع ديد فرد معلول بايد داراي شيشه باشند كه آن سوي در به سهولت ديده شود. توصيه مي شود كه اين شيشه با شبكه هاي آهني محافظت گردد.

- حداقل عرض بازشوهاي ورودي ساختمان 160 سانتيمتر است. توصيه مي شود كه وروديهاي اصلي مدرسه با حداقل عرض 250 سانتيمتر طراحي شوند.

·پله

حركت عمودي در ساختمانهاي آموزشي كشورمان معمولاً با پله انجام مي گيرد. با اينكه پله عمده ترين مانع بر سر راه معلولين روي صندلي چرخدار و معلولين استفاده كننده از بريس(بست) است، ليكن معلولين با عصا، كراچ و وسايل كمكي ديگر، ترجيح مي دهند از پلة با طراحي مناسب به جاي سطح شيبدار استفاده نمايند.

پله در ساختمانهاي آموزشي بايد با دقت خاصي طراحي شود.

 

·ضوابط پله

- حداكثر كلاسهايي كه بايد از يك قفس پله استفاده كنند، 8 كلاس است.

- عرض پله بايد بين 120 تا 180 سانتيمتر و مضربي از 60 سانتيمتر باشد.

- وجود حداقل يك پله در انتهاي هر ساختمان آموزشي ضروري است. اگر طراحي يا زيبايي امكان چنين وضعي را ندهد، نبايد بيش از 60 شاگرد (دو كلاس 30 نفره) بعد از محدوده پله وجود داشته باشد، در غير اين صورت مي بايد در منطقه بن بست، پله اضطراري پيش بيني نمود.

- قفس پله ها بايد به طريقي طراحي شود كه راه تخليه افقي(راهروها) آن را قطع نكند تا تمام دانش آموزان به طرف پله و در جهت خروج ساختمان هدايت شوند.

- قفط پله مي بايد با ديوارهاي پر يا پنجره رو به خارج ساختمان محصور باشد تا در موقع حريق از شعله و دود محفوظ بماند.

- در طبقه همكف بايد قفس پله به وسيله يك در، مستقيماً به خارج ساختمان ارتباط داشته باشد تا در مواقع اضطراري بخصوص زمان وقوع زلزله با حريق، سرعت تخليه ساختمان زيادتر شود.

- تعداد قفس هاي پله بايد با توجه به عملكرد ساختمان و تعداد شاگردان طراحي شود.

- در زمان آتش سوزي، تخلية ساختمان نبايد بيش از 5-5/4 دقيقه به طول انجامد.

- زمان تخلية هر كلاس 30 نفره در هنگام خطر، نبايد بيش از 20 ثانيه باشد.

- هيچ دري نبايد به مسير پله و پاگرد باز شود.

- پله اضطراري بايد از مصالحي ساخته شود كه زمان ايمني آن در برابر حريق 2 ساعت باشد.

- حداكثر ارتفاع پيشاني پله در مدارس 5/16 سانتيمتر است.

براي كنترل سرعت باز و بسته كردن در، بهتر است از فنرهايي استفاده شود كه به همين منظور به بالاي در نصب مي كنند.

 

·راهرو

راهرو در ساختمانهاي آموزشي كلاسها و فضاهاي آموزشي را با يكديگر ارتباط مي دهد. در عين حال، مسير دسترسي فضاهاي داخلي و آموزشي به ورودي و خروجي به شمار مي رود. راهرو بايد طوري طراحي شود كه دانش آموزان و كارمندان معلول در كنار ديگر افراد از آن عبور كنند.

 

·ضوابط راهرو


مبلغ واقعی 6,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 56

پرفروش ترین ها


مطالب تصادفی

  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص
  • تزینات سنگی 187 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.