تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 210
  • بازدید دیروز : 88
  • بازدید کل : 427343

آشنایی با ISP


آشنایی با ISP

آشناییبا ISP - internet Servise Provider شرکتخدماتسرویسهایاینترنت

 

ای اس پی ISP برگرفته از کلمه Internet Servise Provider یعنی شرکت خدمات سرویس های اینترنت است. مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت ( ISP )، خدمات متعددی نظیر پست الکترونیکی و دستیابی به اینترنت را در اختیار متقاضیان قرار میدهند. در زمان انتخاب یک ISP میبایست فاکتورهای متعددی را بررسی نمود. امنیت ، نوع و کیفیت سرویس های ارائه شده و قیمت ارائه خدمات از جمله فاکتورهای مهم در زمان انتخاب یک ISP است.

 

 

برای شناخت این مراکز باید بگویم شما اکنون با خط تلفن به صورت دیال آپ DialUP یا ای دی اس ال ؛ خطوط پرسرعت Adsl به اینترنت متصل شده اید ؛ شرکتی که کارت اینترنتی آن را خریداری نموده اید و اکنون به شماره های شبکه آن متصل شده اید یا از خدمات اینترنت پرسرعت آن بهره می برید در اصل ای اس پی یا مرکز ارایه سرویسهای اینترنتی است ؛ فروش پهنای باند و سیرویسهای اتصال کاربر به اینترنت یکی از خدمات این شرکتها است در این گفتار با یک ISP و یا Internet Service Provider خدمات که انجام می دهند و در پایان تحیلیل یک ای اس پی از لحاظ فنی و ارایه خدمات را مرور می کنم

 

  • اقتصاد اینترنت

ورود اینترنت به سازمان ها و مراکز اقتصادی سر منشا آغاز و پایه ریزی اقتصاد دیجیتال، اقتصاد شبکه، ‏اقتصاد اینترنت یا اقتصاد وب است.‏

‏اقتصاد جدید عبارت است از نرم افزاری برای دنیای شبکه ای. به بیان دیگر اقتصاد اینترنت چیزی نیست جز ‏برنامه های الکترونیکی یا نرم افزارهایی که برای انجام امور اقتصادی از طریق اینترنت طراحی شده است. ‏شاید بتوان بزرگترین هدف توسعه اینترنت را رقابتهای تجاری و اقتصادی عنوان کرد. اقتصادی که در یک ‏فناوری الکترونیکی به نام اینترنت ماهیت یک سیستم مجازی را پیدا کرده است.‏

با توجه به مطالب فوق می توان علم اقتصاد اینترنت را به عنوان دانش چگونگی استفاده مردم و سازمان ‏های مختلف از اینترنت، در استفاده کارا از منابع کمیاب جهت تولید و یا عرضه کالا ها و خدمات به منظور ‏توسعه کسب و کار دانست.

 

 

 

  • ای اس پی(ISP) مرکز Internet Servise Provider

ای اس پی ISP برگرفته از کلمه Internet Servise Provider یعنی شرکت خدمات سرویس های اینترنت است. مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت ( ISP ) ، خدمات متعددی نظیر پست الکترونیکی و دستیابی به اینترنت را در اختیار متقاضیان قرار می دهند . در زمان انتخاب یک ISP می بایست فاکتورهای متعددی را بررسی نمود . امنیت ، نوع و کیفیت سرویس های ارائه شده و قیمت ارائه خدمات از جمله فاکتورهای مهم در زمان انتخاب یک ISP است.

  • مرکز ارایه خدمات اینترنت Internet Servise Provider - ISP چیست ؟

یک ISP و یا Internet Service Provider ، شرکتی است که امکان دستیابی به اینترنت و سایر سرویس های وب را فراهم می نماید . مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت علاوه بر نگهداری و پشتیبانی از یک خط مستقیم به اینترنت ، فعالیت های متعدد دیگری نظیر نگهداری و پشتیانی از سرویس دهندگان وب را نیز انجام می دهند . مراکز فوق با ارائه نرم افزارهای لازم ( در صورت ضرورت ) ، یک رمز عبور حفاظت شده و یک شماره تلفن برای تماس با شبکه ، امکان استفاده از اینترنت و مبادله نامه های الکترونیکی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند . برخی از مراکز ISP خدمات اضافه دیگری را نیز ارائه می نمایند .

مراکز ISP دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی می باشند . برخی از آنان توسط افرادی اندک اداره می شوند و تعدادی دیگر شرکت هائی بزرگ می باشند که خدمات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهند . مراکز ارائه دهند خدمات اینترنت دارای حوزه های عملیاتی متفاوتی نیز می باشند . مثلا" برخی از آنان خدمات خود را صرفا" در سطح یک شهرستان ارائه داده و برخی دیگر دارای قابلیت های منطقه ای و حتی بین المللی می باشند .

  • مراکز ISP چه سرویس هائی را ارائه می دهند ؟

همانگونه که اشاره گردید ، خدماتی که توسط مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت ارائه می گردد بسیار متنوع و در عین حال متفاوت است :

▪ تقریبا" تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت ، سرویس هائی نظیر پست الکترونیکی و استفاده از اینترنت را ارائه می نمایند .

▪ نوع و کیفیت ارائه خدمات و پشتیبانی فنی توسط مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت دارای سطوح متفاوتی است .

▪ اکثر مراکز ISP ، سرویس هاستینگ وب را نیز ارائه می نمایند. با استفاده از سرویس فوق ، متقاضیان می توانند صفحات وب شخصی خود را ایجاد و از آنان نگهداری نمایند . اختصاص فضای لازم به منظور ذخیره سازی اطلاعات از جمله وظایف یک ISP در این رابطه است .

▪ برخی از مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت سرویس هائی را به منظور طراحی و پیاده سازی صفحات وب ارائه می نمایند .

▪ تعدادی از مراکز ISP گزینه های متفاوتی را در ارتباط با نوع دستیابی به اینترنت در اختیار متقاضیان قرار می دهند . ( Dial-up ، DSL ، مودم های کابلی ). برخی از مراکز ISP امکان دستیابی به اینترنت را صرفا" از طریق خطوط معمولی تلفن فراهم می نمایند .

▪ اکثر مراکز ISP عملیات متفاوتی نظیر تهیه Backup از نامه های الکترونیکی و فایل های وب را نیز انجام می دهند . در صورتی که بازیافت نامه های الکترونیکی و فایل های وب برای شما مهم است ( در صورت بروز اشکال )، یک ISP را انتخاب نمائید که Backup گرفتن از داده ها را در دستور کار خود قرار داده است .

  • چگونه یک مرکز ارایه خدمات اینترنتی ؛ ISP را انتخاب نمائیم ؟

برای انتخاب یک ISP پارامترهای متعددی بررسی می گردد :

▪ امنیت :

آیا ISP انتخابی از رویکردهای مناسب امنیتی در جهت حفاظت اطلاعات استفاده می نماید ؟ آیا از رمزنگاری و SSL به منظور حفاظت اطلاعات ارسالی شما نظیر نام و رمز عبور استفاده می گردد ؟

 

▪ محرمانگی :

آیا مرکز ارایه خدمات اینترنتی ISP انتخابی دارای یک سیاست تعریف شده در خصوص رعایت حریم خصوصی کاربران است ؟ آیا خیال شما از این بابت راحت است که چه افرادی به اطلاعات شما دستیابی دارند ؟ نحوه برخورد و استفاده آنان از اطلاعات به چه صورت است ؟

▪ سرویس ها :

آیا مرکز ارایه خدمات اینترنتی ISP انتخابی سرویس های مورد نظر شما را ارائه می نماید ؟ آیا سرویس های ارائه شده تامین کننده نیاز شما می باشند ؟ آیا پشتیبانی لازم به منظور ارائه سرویس ها در اختیار شما گذاشته می شود ؟

▪ قیمت :

آیا قیمت ارائه خدمات توسط ISP قابل قبول است ؟ آیا قیمت ارائه شده با توجه به تعداد و نوع سرویس های ارائه شده، منطقی است؟ آیا به منظور دریافت خدمات ارزان تر ، از کیفیت و امنیت چشم پوشی می نمائید ؟

▪ اعتماد پذیری :

آیا به سرویس های ارائه شده توسط مرکز ارایه خدمات اینترنتی ISP انتخابی می توان اعتماد داشت و یا در اغلب موارد سرویس های مورد نظر به دلایل متفاوتی نظیر پشتیبانی و نگهداری ، تعداد زیاد کاربران و ... ، غیر فعال بوده و عملا" امکان استفاده از آنان وجود ندارد . در صورتی که به دلایل متفاوتی لازم است برخی از سرویس های ارائه شده غیر فعال گردند آیا این موضوع با استفاده از مکانیزم های خاصی به شما اطلاع داده می شود ؟

▪ پشتیبانی کاربران :

آیا مرکز ارایه خدمات اینترنتی ISP انتخابی دارای بخش پشتیبانی کاربران است ؟ نحوه برخورد پرسنل بخش پشتیبانی به چه صورت است ؟ آیا آنان دارای دانش لازم به منظور پاسخگوئی منطقی به سوالات شما می باشند ؟

▪ سرعت :

سرعت اتصال ISP انتخابی به اینترنت چگونه است ؟ آیا این سرعت به منظور دستیابی شما به نامه های الکترونیکی و استفاده از وب کافی است؟

▪ کیفیت ارائه خدمات :

آیا ISP انتخابی دارای عملکردی مثبت در کارنامه فعالیت خود است و استفاده کنندگانی که قبلا" از خدمات آنان استفاده نموده اند ، از کیفیت ارائه خدمات راضی می باشند ؟ (منبع ۱)

  • ساختار مراکز ارایه خدمات اینترنت – ای اس پی ISP

از لحاظ ساختاری ISP باید ساختاری تقریبا" مشابه اما در اندازه کوچکتر از شرکت ها و سازمانهای یاد شده داشته باشد، مشکلی که در این راه وجود دارد آن است که ISP های موجود در سطح شهر تهران اغلب خصوصی هستند و بخش خصوصی توان مالی لازم برای نگه داشتن کیفیت در سطح شرکت های یاد شده را ندارد.

از مهمترین قسمت های یک ISP بخش فنی آن می باشد که در این مطلب می خواهیم راجع به آن کمی صحبت کنیم.

حتی پس از آنکه یک ISP راه اندازی شود، ساختار شبکه آن باید دائم تغییر کند، چرا ؟ دلیل آن ساده است، در یک ISP سکون معادل مرگ یا شکست است.

  • واقعیتهایی از مراکز ارایه خدمات اینترنت – ای اس پی ISP

شبکه یک ISP کمتر به حالتی می رسد که نیاز به تغییر نداشته باشد، گاهی از اوقات این تغییرات خواسته و گاهی ناخواسته می باشد. تغییر دادن provider های ماهوراه، اضافه شدن خطوط جدید تلفن یا مشتری های وایرلس، تهیه تجهیزات جدید، نصب service pack ها روی سیستم های عامل سروها و ... همه همه از جمله مواردی هستند که شبکه ISP را دچار تغییرات خود خواسته می کنند.

حمله انواع worm ها یا ویروس ها، قطع شدن لینک ارتباطی فیبر نوری، ماهواره یا سوختن تجهیزات، crash کردن سروها، بالا رفتن بار روی روترها براثر تنظیم های نادرست و ... همه از مواردی هستند که ناخواسته پرسنل فنی یک ISP را مجبور به ایجاد تغییرات در شبکه می کنند.

این یک واقعیت است که پرسنل بخش فنی ISP خواب ندارند و باید در تمام مدت ۲۴ ساعت مراقب کیفیت سرویس باشند و به همین دلیل یکی از مراکز بزرگ هزینه در یک ISP نیروهای فنی آن می باشد.

  • امکانات و تجهیزات فنی یک مرکز ارایه خدمات اینترنت – ای اس پی ISP

در یک ISP با حداقل ۱۰۰۰ خط شما باید از متخصص شبکه، روتر، broadband، Unix و دیتابیس تا مهندس نرم افزار بهرمند باشید. همه آنها باید در تمام طول شبانه روز آماده رفع مشکلات احتمالی باشند، کاری بسیار سخت، هزینه بر و دشوار.

نبود پرسنل فنی با تجربه عملا" باعث طراحی و تنظیم غلط شبکه می شود و نتیجه آن ارائه سرویس بد به مشتری می باشد. اشکالاتی نظیر کندی در زمان کنترل کلمه عبور، قطع شدن پیاپی ارتباط، تمام شدن زودهنگام اعتبار، درست نشان ندادن صفحه های اینترنت – مثلا" صفحه های قدیمی – و ... همه و همه می تواند از تنظیمات نادرست در شبکه یک ISP باشد.

آنچه در تیم فنی یک ISP بسیار حائز اهمیت می باشد به روز نگه داشتن پرسنل و نیز مدیریت درست نیروهای فنی می باشد چرا که پرسنل باید در تمام ساعات روز، هفته و سال در سایت حاضر باشند.

بنابر شاید هم اکنون این موضوع را تصدیق کنید که برای بخش خصوصی چقدر نگهداری چنین تیمی هزینه بر خواهد بود. مشکل دیگر برای ISP های بزرگ وجود ISP های کوچک است که با ارائه سرویس های نامرغوب و ارزان صحنه رقابت در بازار را خراب میکنند.

 

Isp

وظیفهفراهمآورندهدسترسیبهاینترنتایناستكهمشتریانیاشركتهارابهاینترنتمتصلنمایدوبهاینترتیببتوانداطلاعاتآنلاین(مانندصفحاتوب،ایمیلها،فایلهایموسیفیودادههایمربوطبهمعاملاتتجاری) رادریافتیاارسالنماید.
اینشركتهارویخدماتاتصالبهاینترنتتمركزدارندودستهایاززیرساختهایشبكههایمحلیرانگهداریمیكنندكهباعثتسهیلانتقالاطلاعاتبینكامپیوترهایمجهزبهمودممتعلقبهمشتركینودیگردستگاههایدسترسیمانندتلفنهایبیسیمسازگارباوبو … ودیگركاربراناینترنتعمومیمیشوند. باوجودیكه ISP هارویارائهسرویسهایدسترسیتمركزدارندعمومابرنامههایپایهاینیزرویصفحاتابتداییخود (یعنیصفحاتوبیكهمشتركیندرهنگامورودبهاینترنتباآنهامواجهمیشوند) بهآنهاارائهمیكنند ( مانندسرخطخبرها،قیمتسهاموگزارشآبوهوا) وپیشنهادهایتجارینیزمیدهند (مانندلینكهایییبهموسساتمسافرتیآنلاینیاكتابفروشیها). مگراینكهازهماناولطوریآنهارابرنامهنویسیكردهباشندكهمرورگرهایشانبهصفحهدیگریبازشود.
OSP هامانندآمریكاـآنلاینزیرساختهایمخابراتیراجداازاینترنتعمومینگهمیدارند ( امامعمولاباآنارتباطمتقابلدارند) آنهاازاینزیرساختبرایدسترسیبهبرنامههاومحافلانحصاری OFF-WEB (برایچتوارسالسریعپیامها) استفادهمیكنندكهفقطمشتریهایشانبهآنهادسترسیدارند.
درموردشركت AOL عرضهكنندگانثالثمحتوادرعوضاستفادهاززبانHTML ،بااستفادهاززبانبرنامهنویسیانحصاریاطلاعاتخودرافرمتمیكنند. OSP هادرمواقعیبهنامباغهایدیواردارنیزمعروفهستندزیراآنهاعمومامانعازورودغیرمشتركینمیشوند (یعنیمانعازدسترسیبهمحتویاتوبرنامههایانحصاریمیشوند) ودرمواردیحتیجلویخروجمشتركینخودرامیگیرند
دراصل OSP ها،محصولدورگهایازدومدلتجاریمتفاوتهستند
مدلعرضهكنندهدسترسیكهرویارائهخدماتارتباطیتمركزداردومدلپورتالكهرویكمكهاییازنوعجستجوبهكاربرانمتمركزهستند.
دوطیفازعرضهكنندگانخدماتوجوددارد :
عرضهكنندگانعمدهفروشكهبزرگترینآنهابهنام ISP های TIRE۱معروفهستنداتصالاینترنتیرابهعرضهكنندگان ISP , OSP خردهمیفروشند. دراكثرمواردعمدهفروشیهااقدامبهارائهخدماتمدیریتشبكهبرای ISP هامینمایند. درحالیكهبسیاریاز ISP خردهباصاحببخشعمدهایازشبكههایخودهستند،همهآنهاحداقلمقداریازظرفیتشبكهراازعمدهفروشیهااجارهمیكنند.
سایرعرضهكنندگاندسترسی،ازنوع ISP مجازیهستندكههمهخدماتشبكهایخودراازیكعمدهفروشمیخرند.
تكنولوژیهایدسترسی


مبلغ واقعی 16,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 274

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.