تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 41
  • بازدید دیروز : 88
  • بازدید کل : 427174

اینترنت


اینترنت

اينترنت چيست ؟
اينترنت يك شبكه جهاني است . شبكه اي كه از لحاظ مقياس جغرافيايي در سطح جهان گسترش يافته است . اينترنت مخفف كلمات International Network به معناي شبكه جهاني مي باشد.

اتصال به اینترنتتجهيزات استاندارد براي اتصال به اينترنت :
1- كامپيوتر
2- Modem و بعضي انواع اتصال، که اينها همه تجهيزات پايه و استاندارد هستند ولي اين تجهيزات براي برقراري تماس كافي نيست و احتياج به تلفن داريم
3- تلفن
براي دستيابي به Internet ، كامپيوتر، مودم و ارائه كنندگان سرويس اينترنت و اتصال تلفني نيازهاي اوليه هستند و بطور كلي هر چه مقدار RAM سرعت پردازنده و سرعت Modem بيشتر باشد سرعت بيشتر خواهد بود.
انجام كار :
براي استفاده از سرويسهاي اينترنتي نظير FTP, Gopher, Web و غيره نيازمند بهره گيري از برخي نرم افزار ها هستيم.
در آخرين مرحله که چگونگي نگهداري اطلاعات كامپيوترهاي سرويس گيرنده و سرويس دهنده اينترنت است، احتياج به شماره تلفن جايي كه ميخواهيم با آنجا ارتباط برقرار كنيم داريم پس در اينترنت نياز به آدرس داريم . چون براي ما امکان درک زبان اينترنت ( که همان زبان صفر و يک است ) وجود ندارد پس نياز به مترجم ( Browser) داريم. اين مترجم بصورت Packet ميباشد.

IP آدرس و DNS

آدرس در اينترنت يا Intenet Protocol :
همانطور که ميدانيد همه شماره هاي تلفن با يکديگر تفاوت دارند و همگي منحصر به فرد هستند. در شبکه جهاني اينترنت نيز هر کامپيوتر داراي شماره خاصي است که آدرس IP ناميده ميشود.

آدرس IP :
اين آدرس توسط پروتكل اينترنت IP براي شناسايي هر كامپيوتر روي اينترنت مورد استفاده قرار ميگيرد يك آدرس IP از 4 عدد تشكيل ميشود كه اين اعداد دربازه صفر تا 255 تغيير كرده و توسط نقطه (.) از هم جدا ميشود (35.8.7.92) جلوتر به شرح مفصل آن ميپردازيم . كامپيوترها آدرس IP را چگونه به دست مي آورند؟ سازماني به نام Internic به ارائه دهندگان مختلف سرويس اينترنت( ISP ها) اين آدرسها را ميدهد و همانطور كه ممكن است پيش شماره تمام همسايه هاي شما مثلاً با عدد 624 شروع شود آدرس IP تمام كامپيوتر ها متصل به يك ISP نيز ممكن است با 35.8 شروع شود در حقيقت Internic معمولاً آدرس IP را بصورت مجموعه اي از آدرسها ارائه ميكند به عنوان مثال شركت Y تمام آدرسهاي IP كه با 35.8.7 شروع ميشوند را خريداري ميكند بنابراين ميتواند 255 آدرس IP مختلف را به افراد ارائه دهد. بعضي شركتها از اسامي دامنه ها براي پنهان كردن آدرسها IP استفاده ميكنند. نام دامنه نيز توسط Internic ثبت ميشود و نسخه انگليسي آدرس IP است . بعضي كامپيوترها (Domain Name Server) را به كار ميبرند كه همان آدرس اختصاري است كه براي دسترسي سريعتر به اينترنت از آن استفاده ميشود.

Isp:
مخفف كلمات Internet Service Provider مي باشد و واسطه اي است كه ما از طريق آن و ايجاد يک Username وPassword (با موافقت ما و ISP) مي توانيم به اينترنت دسترسي پيدا كنيم .
1. User name
2. Password
بطور كل يكي از عوامل مهمي كه باعث جذابيت اينترنت شده ارتباط دو طرفه اي است كه با كاربر دارد يعني در آن واحد ميتوان در تمام محاورات شركت نمود و از سوي ديگر غير خطي بودن آن است بعضي اگر يك كلمه يا اصطلاح نياز به توجيح بيشتر داشته باشد ميتوان Link كرد و اطلاعات گسترده تري بدست آورد.
Modem

مودم :
در كامپيوتر داده ها به شكل متفاوتي با داده هايي كه از طريق خط تلفن منتقل ميشود، ذخيره مي گردد داده ها در داخل كامپيوتر در قالب رقمي ( digital ) ذخيره ميشود. در جايي كه خطوط تلفني داده ها را در قالب قياسي( analog)منتقل ميكنند.
- به اطلاعاتي رقمي مي گويند كه توسط اعداد گسسته قابل نمايش باشند.
- به داده اي قياسي مي گوئيم كه توسط كميتهاي متغير پيوسته نمايش داده شود.
وقتي 2 كامپيوتر از طريق خط تلفن به هم متصل كنيم داده اي كه از كامپيوتر خارج ميشود رقمي است و قبل از اينكه از طريق خط تلفن قابل حمل باشد بايد به داده قياسي تبديل شود در انتها داده قياسي پيش از اينكه توسط كامپيوتر ديگر قابل قبول باشد بايد به داده رقمي برگردانده شود.
- فرايند تبديل داده هاي digital به Analog را modulation ميگويند.
- فرايند تبديل داده ها Analog به digital را demodualation ميگويند.
انتخاب مودم :
انتخاب مودم داخلي و خارجي موردي است كه در هنگام خريد مودم بايد به آنها توجه كنيد. نكته ديگر اطمينان از سرعت مودم ميباشد سرعتهاي مودم بر حسب بيت در ثانيه Bits per second يا BPS بيان ميشوند . سرعتهاي استاندارد مودم عبارتند از :
28800 bps,14400 bps, 9600 bps, 2400 bps . بعضي اوقات نيز از اختصار “k” براي 1000 استفاده ميكنند. بنابراين دو سرعت آخر معمولاً بصورت 28/8 kbps, 14/4 kbps بيان ميشوند.

طریقه ارتباط با ISP از طریق خط تلفن

ابتدا بايد Connection بسازيم.
نحوه ايجاد Connection
1- روي گزينه My computer ميرويم و آيكون آن را باز ميكنيم.
2- وارد Dial up networking مي شويم
3- گزينه Make a New connection را انتخاب ميكنيم
4- در پنجره اي كه ظاهر ميشود نامي براي آيكون انتخاب ميكنيم
5- با فشردن Next وارد مرحله بعدي ميشويم. در صورتيكه با ISP هر دو در يك شهر باشيم Area code را خالي گذاشته در صورتيكه در در شهر هاي متفاوتي بوديم كد شهري كه ISP در آن قرار دارد وارد را ميكنيم سپس در قسمت Telephone number شماره تلفني كه ISP در اختيار ما قرار داده است را وارد مي كنيم سپس كليد Next را مي فشاريم.
6- در اينجا پيامي مبني بر اينكه Conection با موفقيت درست شده است ، دريافت ميداريم .
سپس براي سهولت کار آيكون Short cut آن را بر روي Desktop ميسازيم و با بازكردن آيكون ازروي Desktop ، User name , password كه از طرف ISP به ما داده شده وارد ميكنيم حال براي برقراري ارتباط كاملاً آماده هستيم.

جستجو در اينترنت

موتورهای جستجوگر :نرم افزاری است که تمام اطلاعات موجود در اینترنت را میتواند جستجو کند . موتورهای جستجو در واقع وب سایتهایی هستند که با پیوندهایی بسیار قوی با سایر وب سایتها اطلاعات مورد نظز شما را در اینترنت جستجو مینمایند.

چگونگی فعالیت موتورهای جستجو:وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارائه میشود کاربران در واقع نتیجه کار بخشهای متفاوت موتور جستجوگر را میبینند .موتور جستجوگر قبلاً پایگاه داده خود را پاماده کرده و اینگونه نیست که درست در همان زمان و لحظه تمام وب ها را بگردد.

 

موتورهاي جستجو (SearchEngine) سايتهايي هستند كه داراي برنامه جستجو گر ميباشد از جمله موتورهاي جستجوگر معروف ميتوان موارد زير را نام برد.
http://www.google.com/
http://www.yahoo.com/
http://www.altavista.com/
http://www.infoseek.com/
http://www.hotbot.com/
http://www.msn.com/


جستجو در اينترنت دو صورت دارد:
1- بر اساس كلمات كليدي
2- جستجو از طريق category
قواعد حاکم بر جستجو :

AND
IRAN and Industry صفحاتي كه مربوط به يك كدام يا هر دو باشد مي يابد. گيومه “ “ در ابتدا و انتهاي كلمه براي جستجو دقيق استفاده ميشود.
استفاده از پرانتز :
جستجوي ما را واحد ميكند IRAN+INDUSTRY- not Isfahan در مورد صنعت ايران صفحاتي را جستجو ميكند كه Isfahan در آنها نيست .
* تذكر :
(به جاي AND ميتوان از + و به جاي NOT ميتوان از – نيز استفاده كرد.)
Case : اغلب موتورهاي جستجو به بزرگي و كوچكي حروف حساس هستند.
Match Case : جستجوي گسترده در اينترنت روش مناسب جهت گسترده کردن جستجو در اينترنت از Match Case ميباشد.
شما با وارد کردن کلمه جستجو امکان Search در بيش از يک موتور جستجو را داريد. به نمونه اي از آنها اشاره ميکنيم.
http://www.dogpile.com/


نمايش نتايج جستجو :
آخرين بخش هر جستجو نمايش نتايج است نتايج جستجو بيشتر بصورت URL نمايش داده ميشوند جستجوي نتايج معمولا از نزديكترين نتيجه به ضعيف ترين آن مرتب ميشوند و امكان رجوع به صفحات ديگر نيز فراهم ميشود.
در اينجا به ذكر چند Search engine در ارتباط با موضوعهاي متفاوت مي پردازيم.

جستجو براي كتاب :
http://www.amazon.com/
جستجو براي مقاله :
http://www.findarticle.com/
چندين سايت براي معرفي و شناسايي افراد :
http://www.whowhere.com/
http://www.peoplesearch.com/
http://www.four11.com/
براي موضوعات علمي و تخصصي :
http://www.google.com/
براي تفريح و سرگرمي :
http://www.yahoo.com/
معرفي سايتهاي كاربردي
http://www.farsilinks/
سايتهاي خبري
http://www.cnn.com/
http://www.itkhabar.com/
وضعيت آب هواي جهان
http://www.weather.com/
نرم افزارهاي رايگان
http://www.download.com/
http://www.freeware.com/
پيدا كردن شغل
http://www.hotjobs.com/
http://www.cnn.com/
http://www.monster.com/
مسافرت
http://www.travel.com/
http://www.expedia.com/
ورزشي
http://www.sports.com/
http://www.sportsnews.com/

پزشكي
http://www.healthfinder.com/
http://www.meds.com/

تخصصی
http://www.esfahanit.com/

 

:: مروري بر مهمترين گزینه های Internet Explorer ::

براي استفاده از منابع عظيم موجود در شبكه گسترده جهاني اينترنت ، نرم افزار هاي گوناگوني وجود دارد كه هر كدام به نوعي ما را براي رسيدن به منظوري خاص ياري مي دهند . براي نمونه مي توان به موارد زير اشاره نمود :
ـ براي جستجو در بين صفحات وب ( مرورگرهاي وب WebBrowsers ) : مثل -MicroSoft Internet Explorer ، Opera ، Mozilla Netscape Navigator و … ـ براي دانلود نمودن فايل يا نرم افزار يا يك سايت : DAP( Download Accelerator Plus ) ، GetRight ، Wget ، Gozila ـ WebZip ، HTTrack و …
ـ براي جلوگيري از ظهور پنجره هاي مزاحم ( PopUpStoper ، PopUpKiler : ( Popup و....
ـ براي برقراري امكان گفتگوي متني يا صوتي (چت)و كنفرانس : Messenger هاي YAHOO يا MSN ، NetMeeting و …
ـ براي ايجاد صفحات وب و يا برنامه هاي مورد استفاده در اينترنت : DreamWeaver ، Macromedia Flah ، FrontPage و …
و نرم افزارهاي مختلف ديگركه براي جستجو ، ارسال و دريافت ايميل ، امنيت ، شكستن رمزها و هك كردن سايتها و يا ورود به حريم خصوصي افراد و شركتها به كار مي رود . . .
در بين همه اين نرم افزارها مرورگر وب MicroSoft Internet Explorer بيشترين كاربرد را در بين كاربران و استفاده كنندگان از اينترنت دارد . زيرا اولاً سيستم عامل ويندوز بيش از ساير سيستم عامل ها مورد استفاده كاربران است و به تبع آن به خاطر عرضه اين نرم افزار ، همراه ويندوز موجب كثرت استفاده از آن گرديده است و از طرف ديگر نيز چون بيشترين استفاده از اينترنت مربوط به بازديد و يا گشت و گذار در بين ميلياردها صفحه وب موجود در اينترنت مي باشد كه اين عمل توسط Internet Explorer صورت مي پذيرد .
با كمك مرورگرهاي وب شما مي توانيد صدا يا موسيقي اجرا كنيد ، انيميشن و فيلم ببينيد ، در اينترنت خريد كنيد ، سايت هاي مورد علاقه خود را در وب پيدا كنيد ، با دوستان خود ارتباط برقرار كنيد … و بالاخره اينكه دريچه ورود شما به دنياي مجازي اينترنت است .
با توجه به اينكه شرح تك تك قسمتهاي اين نرم افزار وقت زيادي مي طلبد ، لذا فقط در باره مهمترين زير منوي آن يعني گزينه Internet Options نسخه 6 اين مرورگر توضيح داده مي شود .


مبلغ واقعی 16,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 621

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.