تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 18
  • بازدید دیروز : 222
  • بازدید کل : 427373

فقر، طلاق 23 ص


فقر، طلاق 23 ص

فـقـر

درک مفهوم این اصطلاح و جوانب مختلف آن حایز اهمیت است ،‌زیرا ما را با یکی از مقولات مهم اقتصادی که با ماهیت دوران اقتصادی - اجتماعی مربوطه دارای ارتباط است، آشنا میسازد. سطح زندگی اصطلاحی است که برای نشان دادن حدود مصارف مادی و معنوی اهالی یک کشور به کار می‌رود. سطح زندگی به میزان و چگونگی برآوردن نیازهای مادی و معنوی بستگی داشته و در فرماسیون‌های اقتصادی - اجتماعی و در مراحل مختلف رشد تاریخی و بر حسب کشورهای مختلف فرق می‌‌کند. سطح زندگی مستقیما به تولید اجتماعی، درآمد اهالی، میزان مصرف کالاهای بلند مدت و کوتاه مدت و چگونگی ارضای حوایج فرهنگی و بهداشتی وابسطه است .

 

 

 

 

علت ها

فقر و بدبختی به علت تفاوت طبقاتی جامعه بروز می‌‌کند که بعد از دوران اولیه انسان‌های بدوی که در جریان ملیون‌ها سال پیش زندگی می‌‌کردند به بار آمده است و نتیجه آن تفاوت‌های اجتماعی در سطوح طبقات متفاوت جامعه است تازمانی که این شرایط حاکم باشد جامعه به دو شاخه فقیر وغنی تقسیم بندی است ویکی دیگر از دلایل فقر به طرز اشخاص فقیر برمی گردد انسان هائی که سواد مالی ندارند و قادر به تحلیل مسائل مالی خود نیستند و حتی به دنبال بهبود وضعیت موجود نمی باشند.

هشدارهاي بهداشتي بايد در زندگي اقتصادي و اجتماعي جوانان و زنان كاربرد داشتهباشد. در جوامع و در ميان قشرهايي كه چنان فقيرند و چنان ناتوان و تحت سلطه ديگرانكه نخستين انديشه به دست آوردن لقمه ناني است براي نمردن از گرسنگي توصيه‏هايبهداشتي چندان كارساز نيست. بنا براين، در بهداشت و پزشكي، جامعه‏شناسي وفرهنگ‏شناسي را بايد در نظر داشت. شناخت جامعه و طبقات و اقشار آن بزرگترين كمك رابه شناخت افراد آسيب‏پذير و ناقل‏دهنده احتمالي بيماريها مي‏كند. چيزي كه اگر امروزدر مورد آن كوتاهي شود، فردا خيلي دير است.

 

ايالت كوازولو-ناتال افريقايجنوبي، هم، بالاترين ميزان ايدز را دارد و، هم، بالاترين ميزان فقر و محروميت ونابرابريهاي اجتماعي را .در تحقيقي كه در همين ايالت انجام شده محروميت اقتصادي واجتماعي در افزايش احتمال مبادرت به انواع رفتارها و تجربه‏هاي ناسالم جنسي تأثيرمعني‏دار داشته است. با آنكه فقر و محروميت اجتماعي و اقتصادي هم براي زنانپيامدهاي زيانبار دارد و هم براي مردان، زنان را به مراتب آسيب‏پذيرتر از مردانمي‏كند.

برخي دلايل اين آسيب‏پذيري را مي‏توان به صورت زير فهرست كرد:

بر احتمال فروش تن در مقابل پول مي‏افزايد. فقر همواره يكي از علتهايروسپيگري بوده است و بر احتمال فروش تن در مقابل پول مي‏افزايد. در همين كشور ما يككارگر افغاني مي‏تواند با وعده پرداخت مبلغي پول 5 زن خياباني را بفریبد و پس ازرسيدن به مقصود خود آنها را به قتل برساند.

چه چيز باعث مي‏شود كه 5زن جوانو ميانسال، كه طبيعتاً از ايجاد رابطه جنسي با كارگري افغاني احساس خطر مي‏كنند، درشرايطي ناامن به تن فروشي مبادرت ورزند؟

فقر بر احتمال واداشتن زن بهبرقراري روابط جنسي مي‏افزايد. زناني كه از دستيابي به سلسله‏مراتب قدرت و مديريت ومنابع اقتصادي محرومند، با قرار گرفتن در مراتب پايين اجتماعي و تصدي مشاغلي كهزيردستي آنان را به همراه دارد، همواره در معرض تهديد به از دست دادن شغل در صورتامتناع از ايجاد رابطه جنسی با مافوق خود هستند.

به ويژه در جامعه‏اي كهقرباني تجاوز و آزار جنسي گناهكار به شمار مي‏آيد.

. فقر سن شروع و ايجادرابطه جنسي را پايين مي‏آورد. خانواده‏هاي فقير ممكن است، در نخستين فرصت ممكندختران خود را با استدلال “كم كردن نان خور اضافي” در سنين پايين وادار به ازدواجكنند. روشن است كه كم‏تجربگي زن و داشتن همسر نامناسب، در واقع به معناي فروختن يادست‏كم سپردن طفلي معصوم و نادان به كساني است كه، با در نظر گرفتن مجموعه شرايطاجتماعي و حقوقي، اختيار تصميم‏گيري را از اين طفل بي‏پناه و بي‏تجربه سلب خواهندكرد. در سابقه اغلب روسپيان ازدواج در سنين پايين و ازدواج اجباري ثبت شده است.

فقر بر احتمال حاملگيهاي ناخواسته و بدون آمادگي براي زنان مي‏افزايد. پيامدهاي اين نوع حاملگي بسيار زيانبار است و ممكن است به سقط ‏جنين هاي غيربهداشتيو مرگ‏آور يا بيماري زا، يا تولد فرزندان بي‏گناهي كه كسي نمي‏خواهد يا نمي‏تواندمسئوليت پرورش و نگهداري از آنان را بپذيرد بينجامد؛ تولد كودكاني كه وارد چرخة فقرمي‏شوند و فقر را تصاعدي مي‏كنند.

. فقرباعث مي‏شود مرداني كه حتي صلاحيتنگهداري از همسر اول خود و فرزندان حاصل از ازدواج اول را نداشته‏اند، ازدواجهايمكرر كنند. سرپرست بسياري از خانواده‏هاي بدسرپرست به‏راحتي آب خوردن، با ارائه پولناچيزي در عوض شيربها، همسران كم‏سال‏تري را اختيار مي‏كنند و به ازدواجهاي مكرر ياهمزمان دست مي‏زنند، بي‏آنكه مرجعي از آنها بازخواست كند كه آيا صلاحيت يا استطاعتتجديد فراش را دارند يا نه.

اين نيز از طريق افزودن بر تعداد زنان مطلقه وكودكان بدسرپرست به چرخه فقر نداوم مي‏بخشد.فقر و نابرابري اجتماعي به تداومناآگاهي و محروميت زنان فقير از دسترسي به رسانه‏ها و منابع اطلاعاتي كمك مي‏كند وبرنامه‏هاي آگاهي‏دهنده را به شكست مي‏كشاند.

نتيجه آنكه تنها دادن آگاهيدرباره‌ لزوم پيشگيري از بيماريهاي آميزشي و پرهيز از اعمال خطرزاي جنسي كافي نيست. توانمند كردن زنان، انديشيدن راه حلهايي براي خنثي كردن تأثير مخرب بدسرپرستي برايخانواده‏ها كه منشأ دختران فراري، فروش دختران يا واداشتن آنان به روسپيگري،اعتياد، خشونتهاي خانوادگي و تداوم بخشيدن به چرخه فقر است ،حياتياست.


مبلغ واقعی 16,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 254

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.