تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 256
  • بازدید دیروز : 194
  • بازدید کل : 428164

پروژه مالي صنایع کاغذ سازی نوظهور


پروژه مالي صنایع کاغذ سازی نوظهور

مقدمه

با یاری خداوند و همکاری استاد ارجمندم تلاش کردم در حرفه تحصیلی خود به مراتب بالاتری از معلومات برسم. این تحقیق به منظور آشنایی بیشتر بنده و دانشجویانی که این تحقیق را مطالعه می کنند می باشد. مطالب مطروحه در فصول مختلف این تحقیق بر شیوه حسابداری و قوانین بکار گرفته شده یک شرکت دستمال کاغذی تاکید دارد. با تشکر صمیمانه از استاد ارجمندم که مرا یاری دادند تا با انجام این تحقیق به درک بالاتری از حرفه حسابداری و کاربرد تئوریهای حسابداری در مکان کار بصورت عملی برسم. در این تحقیق آیین نامه ها، شیوه مدیریتی شرکت مذکور، دستورالعملها ، صورتهای ملی و انواع مختلفی از نحوه حسابداری مالی و صنعتی به چشم میخورد. با یاری عوامل مربوطه بخصوص استاد گرامی صادقانه اظهار می کنم با ایان رسیدن وظیفه ام سطح بالاتری از معلومات را کسب نموده ام و مطالعه این تحقیق را به دانشجویان عزیز پیشنهاد می کنم. بخشی از محتویات این تحقیق از معتبرترین متون حسابداری صنعتی و مالی سازمان حسابرسی و مولفان برجسته ای برگرفته شده و همین طور شامل اطلاعاتی کاربردی در اولین و بزرگترین شرکت دستمال کاغذی تاسیس شده در ایران می باشد که همگام با اصول و استانداردهای روز حسابداری می باشد. در پایان این سرآغاز از تمام کسانی که مرا یاری نمودند بخصوص استاد محترم و تلاشگرم نهایت تشکر را دارم.

 

 

 

 


تاریخچه فعالیت شرکت

صنایع کاغذ سازی نوظهور (شرکت سهامی عام) درتاریخ 28/08/1340 تحت شماره 7987 در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و براساس پروانه بهره برداری شماره 50666 مورخ 04/09/1348 بعنوان اولین و بزرگترین تولید کننده محصولات کاغذی بهداشتی در ایران شروع به فعالیت نموده است. فعالیت اولیه شرکت قبل از شروع به بهره برداری از سال 1329 شمسی با وارد کردن محصولات کاغذی بهداشتی کلینکس که تحت لیسانس شرکت کمبرلی کلارک امریکا قرار داشته آغاز و برای اولین بار این نوع محصولات را وارد بازار ایران نمود. پس از آن در سال 1340 شمسی با وارد کردن ماشین آلات تبدیلی اقدام به بسته بندی محصولات کاغذی بهداشتی و نهایتاً از سال 1348 با راه اندازی اولین کارخانه تولید کاغذ تیشو گامی موثر و بزرگ در راه خودکفایی و پیشبرد صنایع سلولزی و بهداشتی کشور برداشته شد.

در سالهای بعد همگام با افزایش تقاضای داخلی وهمچنین اهداف شرکت در خصوص ورود به بازارهای بین المللی طی دو مرحله با توسعه و افزایش سرعت ماشین آلات نسبت به افزایش ظرفیت تولید کارخانه اقدام گردیده است.

صنایع کاغذ سازی نوظهور (شرکت سهامی عام) درتاریخ 28/08/1340 تحت شماره 7987 در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. در سال 1359 شرکت مشمول بند « ج« قانون حفاظت وتوسعه صنایع ایران گردید و مدیریت آن بر عهده سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت. ضمن آنکه بموجب حکم شماره 2-298-544 مورخ 02/11/1371 دیوان داوری لاهه، مالکیت 5/93 درصد سهام متعلق به خانواده جیمس.ام. سقیع (سهامداران قبلی) به دولت جمهوری اسلامی ایران ( سازمان صنایع ملی ایران) انتقال یافت.

در سال 1372 سرمایه شرکت از مبلغ پنجاه میلیون ریال به مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال معادل یک میلیون و هشتصد هزار سهم یکهزار ریالی افزایش یافت.

براساس قرارداد شماره 8381/6004512 مورخ 12/05/1373 سازمان صنایع ملی ایران اقدام به واگذاری سهام خود به میزان 6264 درصد به بخش خصوصی نمود لیکن این قرارداد بموجب مصوبه مورخ 06/07/1376 شورای سازمان صنایع ملی ایران لغو و مجدداً سهام مزبور به مالکیت سازمان صنایع ملی ایران منتقل گردید.

مرکز اصلی شرکت در تهران واقع است.


موضوع شرکت

موضوع شرکت براساس ماده 2 اساسنامه عبارتست از تاسیس کارخانه تولید کاغذ تیشو و تبدیل آن به انواع محصولات کاغذی و بهداشتی، واردات مواد اولیه و ماشین آلات مربوط به کارخانه، فروش و صدور محصولات تولید شده کارخانه و واگذاری نمایندگی پخش و توزیع در تهران و شهرستانها و انجام کلیه امور بازرگانی مربوط به موضوع بالا ومشارکت در شرکتهای تولیدی دیگر.

 

 

 

مرکز اصلی شرکت

مرکز اصلی شرکت براساس ماده 4 اساسنامه شهر تهران می باشد و هیئت مدیره می تواند عندالقضاء محل شرکت را تغییر داده و شعبه و نمایندگی در سایر نقاط تاسیس نماید. در تاریخ 01/07/1350 دفتر مرکزی به محل کارخانه واقع درجاده قدیم کرج انتقال یافته.

2-1 فعالیت اصلی شرکت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه عبارتست از تاسیس کارخانه تولید کاغذ تیشو و تبدیل آن به انواع محصولات کاغذی و بهداشتی به موجب پروانه بهره برداری شماره 50666 مورخ 04/09/1348 که توسط وزارت صنایع و معادن صادر شده، بهره برداری از کارخانه شرکت با ظرفیت 1800 تن کاغذ در سال از نیمه اول سال 1348 آغاز شده است. در حال حاضر به استناد نامه شماره 318680/10484/200 مورخ 15/04/1368 معاونت صنعتی و بهره برداری از وزارت صنایع ظرفیت تولید کاغذ به میزان 4500 تن در سال افزایش یافته است.


نوع محصولات شرکت نوظهور (نرمه) از 17/01/1387

ردیف

نام محصولات

 

کارخانه

مصرف کننده

1

دستمال کاغذی 200 برگی نرمه (آبی-پاییز- کلینکسی)

5410

6600

2

دستمال کاغذی 300 برگی (کلینکسی- خاتم- طلایی- چینی- کوهستان- رنگارنگ- پروانه- رز)

8150

9900

3

دستمال کاغذی 200 برگی آرایشی (کوچک)

3450

4200

4

دستمال کاغذی سفره 80 برگی (29×29) سلفون

5500

6700

5

دستمال کاغذی سفره 100 برگی (23×23) جعبه

7650

9300

6

دستمال کاغذی 100 برگی سفری

3450

4200

7

دلسی دوقلو نرمه

7900

9600

8

حوله دوقلو نرمه

17700

21600

9

نوار بهداشتی معمولی ( خیر فلاف خارجی)

3700

4500

10

نوار بهداشتی بالدار بزرگ

3950

4800

11

نوار بهداشتی بالدار خیلی بزرگ

4920

6000

12

پوشک معمولی کوچک (خیر فلاف خارجی)

12800

15600

13

پوشک معمولی بزرگ ( خمیر فلاف خارجی)

15750

19200

14

پوشک کامل کوچک

25900

31600

15

پوشک کامل متوسط و بزرگ

26900

32800

16

دستمال کاغذی 200 برگی گلدار

6900

8400

17

دستمال کاغذی 300 برگی گلدار

9850

12000

18

دلسی دوقلو گلدار

9850

12000

19

حوله دوقلو گلدار

21650

26400

20

انواع کاغذ تیشو ایرانی

18500

19000

 


شرح فرایند تولید پوشاک کامل بچه

ابتدا خیر فلاف در یک آسیاب حلاجی و سپس روی دو عدد درام فرم دهنده قرار میگیرد در همین حال پودر جاذب با آن مخلوط شده وخمیر به صورت ممتد روی یک لایه تیشو کریر می نشیند.

از سوی دیگر نوعی نان وون آب گریز به نام Leg-cuf یا لایه عمومی پس از قرار گرفتن دو رشته کش قیطانی و تا شدن دو لبه آن بوسیله چسب مخصوصی روی یک لایه نان وون معمولی ( آب دوست) می نشیند ( دو طرف این نان وون) سپس این مجموعه درحرکت به سمت جلو در فواصل معینی آغشته به چسب مخصوصی جهت چسبانیدن کش کمر یا Waist elastic band می شود. از قسمت زیرین ماشین نیز یک لایه بک شیت پس از چسبیدن چسب گلدار در فواصل معین و سپس آغشته شدن نوعی چسب در سراسر سطح آن از قسمت زیر به خمیر و نان وون از رو به خمیر چسبیده و یک پک درست می شود که چسبهای بغل Side tape نیز به دو طرف آن چسبیده سپس با تیغه برش به فرم خاصی برش و سپس تا می شود و در نهایت به تعداد مورد نظر در کیسه های پلاستیکی بسته بندی می گردد.


شرح فرایند تولید دستمال کاغذی چینی

ابتدا دو عدد رول تیشو با عرض 120 سانتیمتر روی جایگاه مخصوص خود قرارگرفته و هر دو لایه کاغذ توسط اراتور از مسیرهای خاصی عبور داده شده وارد غلتکهای بخش emboss شده و پس از آج زنی روی کاغذ از زیر تیغه های برش مدور عبور کرده و به شش قسمت مساوی به عرض 20 سانتی متر برش خورده و سپس هریک از لایه ها توسط تیغه های برش مخصوص به طول 5/20 سانتیمتر برش خورده و بلافاصله روی سیلندر وکیوم می نشیند و سپس توسط تا کننده هایی به صورت زیگزاگ تاشده و به طور مرتب از ماشین خارج می شود. ضمناً در این اثنی علامت زن به تعداد دلخواه شمارش نموده و علامتی جهت جدا نمودن بسته ها ایجاد می نماید. پس از برش و جداسازیهر 200 برگ و یا 0000 توسط کارگر در جعبه قرار گرفته و جعبه به منظور چسبانیدن دو طرف آن روی دستگاه چسب زن قرار گرفته و در انتهای خط عبه ها به تعداد معین در کارتن یا کیسه نایلونی جمع آوری می گردند.

 

شرح فرایند تولید نوار بهداشتی بالدار

مواد اولیه مورد نیاز نظیر رولهای خمیر فلاف، رول بک شیت، رول نان وون و دو نوع چسب مورد نیاز و همچنین رولهای کاغذ سیلیکون Center و باله ها در جای خود قرار می گیرند.

خمیر فلاف پس از آسیاب شدن در یک آسیاب و اختلاط با مقدار معینی پودر جاذب در قالبهای تعبیه شده روی محیط یک درام قرارگرفته و شکل می گیرد.

از سوی دیگر نان وون پس از آغشته شدن به چسب در زیر قالبهای خمیر فوق الذکر قرار گرفته وی ک لایه بک شیت چسب خورده نیز روی خمیر را می پوشاند بدین ترتیب خمیر بین دو لایه نان وون و بک شیت حبس شده و از زیر یک غلتک پرس عبور کرده برای افزایش قدرت جذب دو خط پرس روی خمیر ایجاد می شود. ضمن اینکه قبل از آن دور تا دور په دوخت حرارتی می شود. سپس جهت برش از زیر یک عدد تیغه برش و سندان مربوطه عبور می کند بالاخره به تعداد معین ( ده دعدد) دسته بندی و جهت بسته بندی در پاکت نایلونی در یک کانال به سمت جلو حرکت می کند.

 

بررسی شرح وظایف در واحد حسابداری (مالی- صنعتی)

از جمله اقادامات بنده در واحد حسابداری مالی و صنعتی که در پیشرفت اهدافم از جمله به پایان رساندن تحقیق خود بشرح زیر می باشد:

1- نحوه محاسبه کامل حقوق و دستمزد کارکنان- آشنایی با تعرفه های سال جاری در ارتباط با حقوق و دستمزد- آشنایی با نرم افزار مدیریت وحسابداری حقوق و دستمزد – نحوه کار با رایانه در خصوص حقوق و دستمزد- آشنایی با نحوه ثبت حسابداری حقوق و دستمزد از جمله محاسبه بیمه- مالیات- اضافه کاری و ...

2- آشنایی با نحوه تنخواه گردان شرکت- آشنایی با نحوه ثبت حسابداری تنخواه گردان- نحوه رسیدگی به اسناد مثبته مرتبط با تنخواه گردان و تطبیق اسناد مثبته با فاکتور هزینه ها ( لیست هزینه ها)

3- آشنایی با اسناد دریافتی و پرداختی ها و نحوه حسابداری دریافتها و پرداختهای وجه نقد

4- آشنایی با کاربرد نرم افزار پاراداکس- چگونگی کار با این نرم افزار- نحوه وارد کردن اطلاعات اسناد دستی به کامپیوتر

5- آشنایی با (Sort) اسناد و مدارک- Sort کردن اسناد و مدارک طبق تاریخ ها، شماره های اسناد و نوع اسناد و مدارک می باشد.

6- ثبت کردن اسناد حسابداری مرتبط با انواعی از رویدادهای مختلف- رسیدگی توزیع درست هزینه ها

7- آشنایی با صورت مغایرات بانکی و نحوه رسیدگی به آنها

8- آشنایی با حواله ها، رسیدها، فاکتورهای خیرد و فروش

9- مطالعه گزارش هیئت مدیره سال قبل- آشنایی کامل صورتهای مالی- یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی

10- آشنایی با رییز اطلاعات مثل: تعداد کارکنان با میزان تحصیلات آنها و سمت آنها- انواع تولیدات شرکت- نحوه آمار دهی اطلاعات- مطالعه اساسنامه شرکت

11- آشنایی کامل با استهلاک داراییها- نوع مستهلک کردن دارایی های شرکت و نحوه محاسبه استهلاک داراییها

12- آشنایی با کدینگ حسابها و حساب مراکز

13- آشنایی با کاردکس انبار- ساختار سازمانی و مالی شرکت- نحوه قیمت گذاری رسیدها و حواله ها: رسیدها براساس فاکتورهای صادر شده ا ز فروشنده قیمت گذاری می شوند و حواله ها براساس روش میانگین متوسط قیمت گذاری می شود

14- بدست آوردن نسبتهای مختلف از جمله نسبتهای نقدینگی، اهرمی، فعالیت و نسبت های سودآوری براساس صورتهای مالی

15- آشنایی با کارت دارایی ثابت و آشنایی مختصر از فرایند تولید محصولات شرکت

 

اهم اقدامات، مشکلات سال 1380 و برنامه آتی شرکت

الف ) مهمترین اقدامات انجام شده طی سال 1380

1- راه اندازی دستگاه تولید دستمال سفره و اتومبیلی ( مکعبی)

2- ارتقاء کیفی ترکیب مواد اولیه مصرفی از طریق جایگزینی مواد وارداتی مرغوب در فرایند تولید بمنظور افزایش کیفیت محصولات ساخته شده.

3- استفاده از دستگاه جت پرینتر بمنظور درج تاریخ تولید محصولات

4- ساخت اسکنر لرزان دستگاه کاغذسازی

5- صادرات 71 تن کاغذ تیشو به کشورهای ارمنستان و آذربایجان

6- واردات پانصد تن خمیر و کاغذ و 1795 قطعه یدکی ماشین آلات

7- اخذ مهر استاندارد جهت حوله کاغذی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

8- انعقاد قرارداد طرح طبقه بندی مشاغل

9- نصب و راه اندازی سیستم مدار بسته کنترل تولید

10- عقد قرارداد جهت نصب و راه اندازی سیستم شبکه کامپیوتری در سطح شرکت

11- قطعی شدن مالیات عملکرد سالهای 1373، 1377، 1378

12- اخذ مفاصا حساب بیمه مربوط به حسابرسی سالهای 1371 لغایت 1376

13- اقدام جهت اخذ گواهی پایان کار ساختمان شرکت و پرداخت عوارض ماده 100 شهرداری

14- تسویه 1% عوارض شهرداری تا پایان سال 1379

15- فروش اقلام مازاد طی مزایده بشرح زیر:

- یک باب ساختمان مسکونی

- پنج دستگاه پیکان

- یکدستگاه پژو 405

- یکدستگاه رنو

- یکدستگاه وانت بار

- یکدستگاه بنز خاور 608

16- انجام کارشناسی در خصوص تعیین تکلیف نسبت به میزان خسارت وارده به شرکت در دوران خصوصی سازی.

17- اخذ تسهیلات مالی به مبلغ 8/7 میلیارد ریال

18- انجام امکان سنجی فنی اقتصادی بازسازی و بهسازی شرکت توسط مجتمع تحقیقاتی کارآفرینان صنایع

ب ) مشکلات سال 1380

1- ادامه ورود کاغذ تیشوی خارجی با حداقل تعرفه

2- کاهش نرخ فروش محصولات بدلیل تعدد رقبا در بازار تولیدات مشابه

3- فرسودگی ماشین آلات تولیدی و افزایش هزینه تعمیرات وتوقفات پی در پی

4- فقدان نقدینگی کافی به منظور تامین مواد اولیه اصلی مورد نیاز

5- شمول و تحمیل انواع عوارض به این صنعت

ج ) برنامه های آتی

1- تامین مواد اولیه مرغوب

2- ارتقاء سطح کمی و کیفی و همچنین تنوع در تولیدات و بسته بندی آنها

3- ادامه توسعه حضور در بازارهای بین المللی

4- بهینه سازی ساختار نیروی انسانی

5- اجرای طرح طبقه بندی مشاغل پی از انجام بازنگری

6- اقدام در جهت بازسازی و نوسازی خطوط تولید محصولات

 

سیستم جامع حقوق و دستمزد

حسابداری حقوق و دستمزد در شرکتهای تولیدی معمولاً مستلزم انجام سه فعالیت مشخص به ترتیب زیر است:

1- ثبت اوقات کار، 2- محاسبه جمع هزینه و دستمزد، 3- تخصیص هزینه دستمزد.

1- ثبت اوقات کار:

اغلب موسسات بزرگ تولیدی برای ثبت اوقات کار کارکنان خود بخش جداگانه ای در داخل دایره کارکنان در نظر می گیرند. که وظیفه آن گردآوری ساعات کار انجام شده توسط کارکنان کارخانه است. مدارک اولیه ای که بعنوان منبع تعیین اوقات کار مورد استفاده قرار میگیرد. کارت حضور وغیابت و کارت اوقات کار کارکنان است.

کارت حضور و غیاب: کارکنان در طول هر روز کاری و به دفعات مثلاً به محض ورود، هنگام مرخصی ساعتی، هنگام ترک کار و امثالهم توسط هر یک از کارکنان به منظور ثبت اطلاعات مربوط به دستگاه ثبت حضور و غیاب وارد می شود. این کارت اطلاعات مرتبط با حضور هر یک از کارکنان در طول هر یک از روزهای کاری را برای دوره معینی مثلاً یک هفته یا یک ماه نشان می دهد.

کارت اوقات کار: کارکنان به شکل روزانه و برای هر سفارشی که هر یک از کارکنان روی آن کار می کنند یا برحسب هر یک از خطوط تولید تهیه و تکمیل می شود. در این کارت تعداد ساعات کار انجام شده روی هر سفارش و یا هر یک از خطوط تولید شرحی از کار انجام شده و نرخ دستمزد کارکنان مربوطه درج می شود. جمع هزینه دستمزد و ساعات کار انجام شده برای سفارشات مختلف و یا در خطوط مختلف تولید برای یک دوره معین باید برابر با جمع هزینه دستمزد و ساعات کار انجام شده برای آن دوره باشد.

2- محاسبه جمع هزینه دستمزد:

وظیفه اولیه دایره حقوق و دستمزد محاسبه جمع هزینه دستمزد شامل مبلغ درتمزد ناخالص و مبلغ دستمزد خالص قابل پرداخت به هر یک از کارکنان بعد از لحاظ کردن کسور مربوط شامل مالیاتهای تکلیفی، سهم کارکنان بابت بیمه های اجتماعی، اقساط وام و نظایر آن است باید توجه داشت که مبلغ ناخالص حقوق و دستمزد هزینه شرکت است نه مبلغ قابل پرداخت به کارکنان.


3- تخصیص هزینه دستمزد:

دایره حسابداری صنعتی با استفاده از کارت حضور وغیاب و کارت اوقات کارکنان بعنوان مبنا، جمع هزینه دستمزد شامل سهم کارفرما بابت بیمه اجتماعی کارکنان و نظایر آن را به تک تک سفارشها، خطوط تولید و یا محصولات تخصیص می دهد. در برخی از شرکتها این تخصیص توسط دایره حقوق و دستمزد انجام میگیرد و نتیجه کار به دایره صنعتی ارسال می گردد. جمع هزینه حقوق ودستمزد با دستمزد تخصیص یافته به سفارشات مختلف، خطوط تولید و یا محصولات گوناگون می باشد.

اطلاعاتی که در سیستم حسابداری این شرکت لازم می باشد شامل موارد زیر می باشد:

(حق جذب+ حق پست + حقوق ثابت) × نرخ = اضافه کاری

حداقل حقوق طبق تعرفه وزارت کار: 2.196.0000 ریال سال 1387

معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد: 227.000 ریال

نرخ بیمه سهم کارفرما: 23% (20% بیمه تامین اجتماعی و3% بیمه بیکاری)

نرخ سهم کارگر: 7%

حق اولاد: 219.600 ریال

حداکثر حق اولاد دریافتی تا دو فرزند می باشد.

نرخ اضافه کاری 40% ثابت می باشد.

در این شرکت نوبت کاری، شبکاری و کار در روزهای تعطیل (تعطیلات رسمی) رعایت نمی گردد و در زمان های غیر از ساعات کار رسمی شرکت 40% اضافه کاری محاسبه می گردد. ساعت کار رسمی این شرکت از ساعت 8:30 صبح تا 16 بمدت 7:30 ساعت می باشد. ساعت کار رسمی در 30 روز 220 ساعت می باشد.

هزینه غذا هر وعده 10.000 ریال

حق خوار و بار و مسکن 100.000 ریال

حق شیر: 25.000 ریال

سقف بیمه پرداختی به مبلغ 1.060.000 ریال می باشد.

این شرکت برای افرادی که در آستانه بازنشستگی می باشند حسابی تحت عنوان « مابه التفاوت متفرقه» در نظر می گیرد که هزینه حقوق و دستمزد ناخالص فرد مذکور را افزایش داده در نتیجه هزینه بیمه اجتماعی بیشتری پرداخت گردد. نوعی مساعده به این افراد می باشد تا در زمان بازنشستگی حق بیمه بازنشستگی بیشتری دریافت نمایند.

با افزایش حساب مابه التفاوت متفرقه هزینه ها را که افزایش داد و موجب افزایش حق بیمه گردید کاهش می یابد و از حساب حقوق و دستمزد نوعی تهاتر می شود.

برای درک بیشتر این مسئله به لیست حقوق و دستمزد کد پرسنلی 4161028 مراجعه گردد.

حق پست: این مبلغ بابت سرپرستی افراد از قسمتهای مختلف در حسابها منظور میگردد. نوعی توافق بین کارفرما و پرسنل می باشد که اجباری نمی باشد.

حق شورا: 150 ریال ثابت بابت خدمات شوراهای تشکیل شده منظور می گردد.

بیمه تکمیلی سهم پرسنل: شرکت قراردادی را با بیمه البرز بسته است که به موجب آن درصدی از حق بیمه را کارفرما به شرکت بیمه می دهد تا مسائل غیر مترقبه را پوشش دهد.

وام ضروری : تا سقف 5.000.000 ریال ویژه پرسنل می باشد.

وام مدیریت: سالانه شرکت در تعطیلات تابستانی وایام عید تصمیم می گیرد به پرسنل مبلغی به عنوان کمک هزینه پرداخت نماید.

 

جــــدول فیش حقوقی علی همتی

 

شماره : 17803

تاریخ : 31/1/87

شماره صفحه 1

صنایع کاغذ سازی نوظهور(شرکت سهامی عام)

سند انتقالی/ پرداخت تنخواه گردان

 

کد حساب

نام حساب

شرح

مقدار / شماره

بدهکار

بستانکار

زمان

مرکز

000

052

38

کنترل حقوق و دستمزد

محاسبه حقوق و دستمزد فروردین ماه

 

101

321

6

           

000

500

25

مالیات تکلیفی

محاسبه مالیات فروردین ماه

       

783

375

       

000

520

31

بیمه اجتماعی

محاسبه بیمه تامین اجتماعی فروردین ماه

       

168

425

       

000

900

18

حق شورا

سهم کارگر بابت حق شورا

       

150

         

000

525

25

خرید تعاونی

بدهی بابت خرید تعاونی کار گر

       

000

500

       

000

840

40

وام ها

پرداخت قسمتی از وام های دریافتی توسط کارگر

       

000

850

       

000

312

45

کارکنان

بابت پرداخت حقوق خالص فروردین ماه

       

000

347

       

000

840

41

مساعده

برگشتی مساعده پرداختی به کار گر

       

000

700

       
                             
                             

000

489

267

999 جمع

 

101

321

6

101

321

6

     

تعداد برگهای ضمیمه

 

......................................

نام تهیه کننده :

امضاء

نام رسیدگی کننده :

امضاء

نام تصویب کننده

امضاء

 

 

 


جــــدول فیش حقوقی آقای مقیمی

 

جدول توزیع کارکنان براساس مجموع حقوق ومزایا بشرح زیر است:

میزان حقوق و مزایا

تولیدی

خدماتی

اداری تشکیلاتی

جمع کل

زیر 50 هزار تومان

0

0

0

0

بیش از 50 تا 60 هزار تومان

1

0

0

1

بیش از 60 تا 70 هزار تومان

3

0

0

3

بیش از 70 تا 80 هزار تومان

6

2

0

8

بیش از 80 تا 90 هزار تومان

21

15

3

39

بیش از 90 تا 100 هزار تومان

47

35

4

86

بیش از 100 تا 110 هزار تومان

9

20

6

35

بیش از 110 تا 120 هزار تومان

1

7

1

9

بیش از 120 تا 130 هزار تومان

4

6

2

12

بیش از 130 تا 140 هزار تومان

0

0

1

1

بیش از 140 تا 150 هزار تومان

2

0

2

4

بالاتر از 150 هزار تومان

0

6

5

11

جمــــع کـــل

94

91

24

209

 

کارکنان رسمی

188

کارکنان قراردادی

18

مشاوران قراردادی

3

هیئت مدیره

5

جمع کل نفرات

214

 

 

توزیع کارکنان براساس گروه شغلی مربوطه بشرح جدول زیر می باشد:

واحدها

تعداد نفر درگروه های شغلی

جمع

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

تولیدی

2

24

14

9

12

14

3

3

1

4

3

0

89

خدماتی

0

7

12

10

9

14

8

10

6

4

1

2

83

اداری و تشکیلاتی

0

0

0

0

1

5

3

1

2

2

1

1

16

جمــــع

2

31

26

19

22

33

14

14

9

10

5

3

88

 

کارکنان رسمی

188

کارکنان قراردادی

18

مشاوران قراردادی

3

هیئت مدیره

5

جمع کل نفرات

214

 

 

توزیع کارکنان براساس مدارک تحصیلی و واحدهای مربوطه بشرح جدول زیر می باشد:

نام واحدسازمانی

مدرک تحصیلی

جمع

لیسانس به بالا

لیسانس

فوق دیپلم

دیپلم

زیردیپلم

راهنمایی

ابتدایی

بیسواد

تولیدی

0

4

0

4

1

18

61

6

94

خدمات تولیدی

1

4

2

18

8

14

42

2

91

اداری و تشکیلاتی

1

3

0

14

1

3

2

0

24

جمــــع

2

11

2

36

10

35

105

8

209

 

کارکنان رسمی

188

کارکنان قراردادی

18

مشاوران قراردادی

3

هیئت مدیره

5

جمع کل نفرات

214

 

استهلاک پذیری داراییهای ثابت یا بلندمدت

قانون تجارت پایین آمدن ارزش دارایی بلند مدت یا دارایی ثابت را که در نتیجه استعمال تغییرات فنی یا علل دیگر حادث شود، موجب استهلاک دانسته است. قانون مالیاتهای مستقیم، آن قسمت از دارایی های ثابت را که بر اثر استعمال یا گذشت زمان یا سایر عوامل بدون توجه به تغییر قیمتها تقلیل ارزش می یابد قابل استهلاک تشخیص داده، روشهای محاسبه استهلاک به قرار زیر است:

1- روش محاسبه استهلاک به طریق خط مستقیم:

a = بهای تمام شده b= ارزش اسقاط

n = عمر مفید c = هزینه استهلاک

2- روش محاسبه استهلاک به طریقمجموع سنوات:

K= سالی که استهلاک دارایی محاسبه میگردد:

این روش به واقعیت نزدیکتر است تا روشهای مذکور.

3- روش محاسبه استهلاک به طریق مانده نزولی با نرخ مضاعف:

در این روش ابتدا باید با توجه به عمر مفید دستگاه نرخ استهلاک را به روش خط مستقیم محاسبه و آنرا دو برابر کنیم وهمین بجای بهای تمام شده منهای ارزش اسقاط، ارزش دفتری مبنای استهلاک قرار گیرد. روشن است که ارزش دفتری دارایی برابر با می باشد.

- در شرکت مذکور از روش مستقیم و روش نزولی استفاده می شود. این شرکت اطلاعات دارایی های ثابت را در فرمهایی بنام کارت دارایی ثابت وارد می کنند. اطلاعاتی از قبیل عمر مفید دارایی – روش محاسبه استهلاک- بهای تمام شده دارایی مذکور و ...

- طبق کارت دارایی ثابت شماره 189 محاسبه استهلاک به این صورت می باشد:

هزینه استهلاک سالانه 200.000 ریال می باشد.

 

صنایع کاغذ سازی نوظهور (شرکت سهامی عام)

189

کارت دارایی ثابت شماره موقت کارت

 

شماره دارایی

مشخصات دارایی: آژیر 220 ولت

ردیف(تا)

ردیف(از)

حساب معین

مرکز هزینه

تاریخ خرید

         

شماره پلاک

 

گروه دارایی : ساختمان و تاسیسات

شماره برگ ایجاد و تحویل دارایی ثابت تاریخ

خریداری از طی صورتحساب شماره به تاریخ

روش استهلاک :

تعداد: 1 قیمت واحد: 1.050.000

¨ نزولی درصد

x مستقیم ساله

¨ نیمه اول

تاریخ خرید/ تاریخ بهره بردای سال 1383

x نیمه دوم

محل دارایی: بویلر 1013000

 

سندحسابداری

شرح

قیمت تمام شده

ذخیره استهلاک

خالص ارزش دفتری

شماره

تاریخ

مبلغ به ریال

سال 13

استهلاک سالانه

ذخیره استهلاک سنواتی

301458

29/12

آژیر 220 ولت

000

050

1

                   
                               
                               
                               
                               
                               
                               
                               
                               

جمع

                         

سایر توضیحات:

 

 

صنایع کاغذ سازی نوظهور(شرکت سهامی عام)

شماره : 189

سند انتقالی/ پرداخت تنخواه گردان

 

کد حساب

نام حساب

شرح

مقدار / شماره

بدهکار

بستانکار

زمان

مرکز

000

010

71

هزینه استهلاک

محاسبه استهلاک سال 83

 

000

200

             

000

000

122

استهلاک انباشته

محاسبه استهلاک سال 83

       

000

200

       
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             

000

010

193

999 جمع

 

000

200

 

000

200

       

تعداد برگهای ضمیمه

 

......................................

نام تهیه کننده :

امضاء

نام رسیدگی کننده :

امضاء

نام تصویب کننده

امضاء

 

 

 

 

خلاصه اهم رویه های حسابداری

موجودی مواد وکالا

موجودی مواد و کالا به اقل بهای تمام شده یا قیمت بازار ارزیابی می شود. بهای تمام شده موجویدها براساس روشهای زیر تعیین و قیمت بازار برای مواد اولیه، قطعات و لوازم یدکی و مواد کمکی بر مبنای قیمت جایگزینی و برای کالاهای درجریان ساخت و ساخته شده براساس ارزش خالص بازیافتنی در نظر گرفته می شود.

شرح

روش محاسبه بهای تمام شده

مواد اولیه

میانگین متغیر

کالای در جریان ساخت

میانگین موزون

کالای ساخته شده

میانگین موزون

قطعات و لوازم یدکی

میانگین متغیر

 

داراییهای ثابت

برمبنای بهای تمام شده ثبت می شوند. مخرج بهسازی و تعمیرات اساسی که باعث افزایش قابل ملاحظه در ظرفیت یا بهبود اساسی در کیفیت بازدهی یا عمر مفید اموال، ماشین آلات، و تجهیزات میگردد بعنوان مخارج سرمایه ای محسوب و طی عمر مفید دارائیهای مربوطه مستهلک می شوند. هزینه های نگهداری وتعمیرات جزئی هنگام وقوع، بعنوان هزینه های جرای تلقی و بحساب سود و زیان سال منظور می گردد.

استهلاک اموال، مشاین آلات و تجهیزات با توجه به عمر مفید برآوردی داراییهای مربوطه و با در نظرگرفتن آیین نامه استهلاک مووضع ماده 151 قانون مالیاتهای مستقیم براساس نرخها و روشهای زیر محاسبه می شود.

اموال، ماشین آلات

نرخ استهلاک

روش استهلاک

ساختمانها

7 الی 10%

نزولی

ماشین آلات

12 الی 15%

نزولی و مستقیم

وسائط نقلیه

25 الی 35%

نزولی

اثاثیه اداری

4 الی 15 سال

مستقیم

ابزار آلات

10%

مستقیم

 

تسهیم هزینه های دوایر خدماتی

شناسایی نوع و تعداد دوایر خدماتی در یک کارخانه به عملیات کارخانه، ماهیت دوایر و میزان کنترل مورد نظر از هزینه های سرابر ساخت بستگی دارد. ابتدا هزینه های سربار حسب مورد بشکل مستقیم یا از طریق تخصیص به کلیه دوایر اعم از خدماتی و تولیدی منظور می شوند. سپس هزینه های هر یک از دوایر خدماتی باید برمبنای مقیاس مشترک که با علل وقوع هزینه های هریک از دوایر خدماتی همبستگی نزدیک دارد به دوایر تولیدی و سایر دوایر خدماتی یا تنها به هزینه دوایر تولیدی تخصیص یابد. این تخصیص می تواند برمبنای تعداد کارکنان، کیلووات ساعت برق مصرفی، فضای اشغالی، ارزش دارایی یا هزینه مواد مورد درخواست برای مصرف انجام گیرد. در هر حال هزینه دوایر خدماتی نهایتاً باید بمنظور تعیین نرخهای از پیش تعیین شده جذب هزینه های سربار و سایر مقاصد با دوایر تولیدی سرشکن شوند. برای سرشکن کردن هزینه های دوایر خدماتی سه روش وجود دارد:

1- روش مستقیم

2- روش یکطرفه

3- روش دوطرفه یا متقابل

روش مستقیم: در برخی کارخانجات هزینه دوایر خدماتی مستقیماً به دوایر تولیدی تخصیص می یابد و فرض می شود که دوایر خدماتی خدمات خود را تنها به دوایر تولیدی عرضه می کنند. این رویکرد روش مستقیم نامیده می شود.

روش یکطرفه: در این روش تخصیص هزینه دوایر خدماتی براساس ترتیبی مشخص و از پیش تعیین شده به دوایر دیگر سرشکن می شود. روش یکطرفه را روش پلکانی یا متوالی نیز نامیده اند، زیرا هزینه هر یک از دوایر خدماتی بر مبنای توالی وترتیب خاص یک به یک تخصیص می یابند و به ترتیب حذف می شوند.

روش دوطرفه (متقابل): هنگامی که دوایر خدماتی به یکدیگر سرویس می دهند تخصیص هزینه های دوایر خدماتی بر مبنای بکارگیری روش یکطرفه بهش کلی ناقص انجام می گیرد زیرا دایره خدماتی که تخصیص هزینه آن اولویت دارد قبل از دریافت هرگونه هزینه ای از دوایر خدماتی دیگر، هزینه آن تخصیص می یابد.

روش دوطرفه را برخی « روش ریاضی یا جبری» نیز می نامند. این روش از روشهای دیگر دقیق تر است.

شرکت نوظهور در سیستم تسهیم هزینه از روشهای مستقیم و یکطرفه استفاده می کنند.

شرکت نوظهور مبلغ 1.000.000.000 ریال هزینه غذای متحمل شده در فروردین ماه سال 1387 را بین دوایر تولیدی، خدماتی و دوایر اداری و تشکیلاتی تسهیم می نماید که به شرح زیر می باشد:


مبلغ واقعی 16,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 563

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.