تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تمامی فایل ها با تخفیف ویژه در سایت قرار میگیرد. در ضمن برخی محصولات سایت در جمعه با تخفیف 80 درصدی ارائه میشود ...


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

بنظر شما دوستان گرامی چه مطالبی در سایت قرار داده شود ؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 168
  • بازدید دیروز : 194
  • بازدید کل : 428076

رابطه بين افسردگي با رابطه زناشويي


رابطه بين افسردگي با رابطه زناشويي

چكيده :

هدف پژوهش بررسی وجود رابطه بين افسردگي با سازگاري زناشويي متاعلين شهرستان باغملك در سال 90-89 مي باشد. بررسی و یافتن ارتباط و ماهیت آن از این جهت با اهمیت است که به سیاستگذران در جهت اتخاذ سیاستهای اقتصادی راهکارهای مفید را ارائه می دهد . روش پژوهش در این تحقیق ابتدا با استفاده از اطلاعات مرسوم به شیوه کتابخانه ای مروری بر ادبیات مربوط به افسردگي و متغیرهای مؤثر و سپس جهت استنباط و آزمون فرضیه ها و پاسخ به سؤالات به برآورد و تجزیه و تحلیل مدل پرداخته شده است . تکنیک های مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده عبارتند از : از انگل - گرنجر ، الگوی خود توضیح با وقفه های گسترده و ا لگوی تصحیح خطای برداری یوهانسون - جوسیلیوس نتایج حاصل از برآوردهای اقتصاد سنجی در مجموعه صحت فرضیه های زیر در بلند مدت رابطه تبادل بین بیکاری و تورم وجود ندارد و رابطه معکوس بهره وری نیروی کار را اثبات می کند .

 

بيان مسئله :

عوامل متعدد و بي شماري هستند كه باعث استرس مي شوند يا استرس موجود را تشديد مي كنند كه ي يكي از اين عوامل تغيير وضعيت جسماني مي باشد كه اغلب به هنگام بيماري هاي مزمن كه با درد و عذاب بسيار زيادي همراه است . استرس مداوم و دائمي مي شود وابستگي هاي جسماني كه بر اثر عوامل همچون نابينايي ، ناشنوايي ، از دست دادن اعضاي بدن و مشكلات حركتي به وجود مي آِيند . تا سبب افزايش اضطراب ، عصبانيت و تنش مي شود . ( كهانا 1382، ص37)

با توجه به اين كه موضوع استرس موضوع تازه اي است اما در دنياي امروزه كه در آن ساكن شده ايم معمولاً استرس به حوادث فيزيكي و واقعي بر مي گردد واقعيت اين است كه استرس در افراد گوناگون با شكل هاي متفاوتي بروز مي كنند و مي تواند منشا مشكلات متعدد و جدي در سلامت ما باشد .

در ارتباط با استرس تحقيقاتي در شهرستان ها توسط احمدي (1380) بلوغ استرس و فشار است . استرس هر نوع محرك يا تغيير در محيط داخلي و خارجي است كه ممكن است باعث اختلال در تعادل بدن گردد و در شرايط خاص بيماري زا باشد استرس دوران بلوغ باعث هيجان ها ، مشكلات عاطفي و گاهي رواني مي شود مي توان گفت كه اشكالات عاطفي نوعي واكنش نسبت به تغيير است و انقلابات طبيعي دوران بلوغ است .

واكنش فرد در برابر استرس ها به آسيب پذيري هاي او ، نقاط قوت شخصيت و تجاربي كه در طول زندگي داشته است بستگي دارد . گاه استرس شدت كمي دارد ولي تعادل رواني شخص را بر هم مي ريزد . حال آن كه همان استرس در فرد ديگر تاثير خاصي نمي گذارد . براي مثال ،فرض كنيم در منطقه اي يك بلاي طبيعي افتاده است بعضي از افراد در مقابل آن مقاومت نشان مي دهند .

 

اهمیت و ضرورت تحقیق :

در این تحقیق سعی بر آن است تا با بررسی رابطه افسردگي بر سازگاري زندگي زناشويي در بين متعالين و مجردين شهرستان باغملك و عوامل موثر بر این دو متغیر با نتایج بدست آمده می تواند گام هایی را در جهت آگاه بيشتر گرم كردن كانون خانواده ها ، و بهتر تربيت كردن فرزندانمان باشد.

اهداف تحقیق :

هدف کلی از این سی رابطه افسردگي بر سازگاري زندگي زناشويي در بين متعالين و مجردين شهرستان باغملك در سال 90-89 است .

هدفهای جزئی :

آشنايي با سازگاري زناشويي جامعه مردمي شهرستان باغملك

آشنايي با ميزان افسردگي جامعه مردمي شهرستان باغملك

آشنايي با رابطه ميان افسردگي و رابطه زناشويي جامعه مردمي شهرستان باغملك ، در سال 90-89 مي باشد


 

فرضيه هاي پژوهش :

1- بين افسردگي مردم جامعه باغملك رابطه معناداري وجود دارد

2- بين سازگاري مردم باغملك رابطه معني داري وجود دارد.

3- رابطه ميان افسردگي و رابطه زناشويي جامعه مردمي شهرستان باغملك رابطه معناداري وجود دارد.

 

 

 

تعريف عملياتي واژه ها

تعاريف عملياتي :

افسردگی اختلالی است که در آن خلق و نیروی زیستی فرد کاسته شده وانسان به نقطه پریشانی می رسد . در چنین شرایطی خودممکن است بی ارزش به نظر برسد وجهان معنای خودرا از دست بدهد واحساس بدبختی و بیچارگی وناامیدی در فرد پدید آید .

شیوه افسردگی در زنان جوان بیشتر بوده وبا افزایش سن کاهش می یابد . درحالی که شیوع آن در مردان جوان پایین تر است وافزایش آن با سن نسبت مستقیم دارد . ( مایرز و ویزمن ، (1978) افسردگی عصبی دوبرابر افسردگی روحی شیوع داشته . ودرکشور انگلستان روبه افزایش است . ( دالی وهارینگتون ، 1975).

همچنین زنان شاغل کمتر به بیماری افسردگی مبتلا می شوند وعلایم بیماری زودتر از آنان زدوده می شود .( ناتا نسون ،1975 ) .

احساس همدردی واعتماد به نفس ونیز داشتن همسر مناسب وبطورکلی وجود هرنوع وابستگی عاطفی میزان توسعه و پیشرفت افسردگی را کاهش داده وفقدان این عوامل احتمال بروز این بیماری را افزایش می دهد .

در ازدواجهایی که همسر شریک نافذ و قدرتمند ی است نقش ثانوی به زن محول می شود .و وی باید متعادل کننده زندگی باشد . در نتیجه خشنودی ورضایت روبه افول و انتقاد پذیری واحتمال افسردگی روبه افزایش خواهد برد . بنابر تجربیات زیست شناسان در طول عادت ماهانه ودوران نقاهت پس از زایمان میزان افسردگی در زنان بالاتر می رود . ( مایلز ، 1981)

 

 

متغير هاي تحقيق :

در اين پژوهش دو متغير وجود دارد

افسردگي متغير اول پژوهش مي باشد ، و متغير دوم سازگاري زناشويي مي باشد

تعریف نظری سازگاری : توانایی حل مسائل و آگاهی به واقعیت .

تعریف عملیاتی سازگاری : نمره ای است که در این پژوهش فرد در آزمون سازگاری کسب می کند

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم

پيشينه و ادبيات تحقيق

 


 

پیشینه ی تحقیق

در تحقیقي کرمی و عساکره (1386) با عنوان «شناسایی بررسي افسردگي (دپرس) در بين جوانان شهرستان ايذه که بوسیله ی پرسشنامه ی محقق ساخته ی 30 سؤالی انجام شد با جامعه ی آماری 610 نفری و نمونه ی آماری 291 نفری دختران پایه ی اول متوسطه ی شهرستان ايذه (مهمترين علل افسردگي از ديدگاه جوانانو جوانان عبارت بوده است از:

1- عامل شخصی و خانوادگی با 16 ماده.

2- عامل معلم با 10 ماده.

3- عامل نظام مدرسه ای با 4 ماده.

در این تحقیق مهمترین عوامل ایجاد کننده افت تحصیلی از دیدگاه معلمان عبارت بوده است از 1- ضعف انگیزه و بی هدفی دانش آموزان، 2- توجه روزافزون به مد و آرایش، 3- عدم اعتماد به نفس، 4- عدم ارتباط صحیح با دبیران و کم توجهی بعضی از دبیران به جوانان پر تلاش.

در تحقیقی دیگر جباری (1385) با عنوان «بررسی علل و عوامل افت تحصیلی درس ریاضی دوره راهنمایی از دیدگاه جوانانو دبیران منطقه بندر امام خمینی» که به وسیله ی پرسشنامه ی محقق ساخته 34 سؤالی انجام شد با جامعه ی آماری 1557 نفری دانش آموز و 30 نفر دبیر و نمونه آماری 409 نفری جواناندوره ی راهنمایی منطقه ی بندر امام خمینی چنین بدست آوردند که:

عامل افت تحصیلی درس ریاضی از دیدگاه جواناندو عامل مؤثر 1- عامل معلمبا 17 ماده ، 2- عامل شیوه های مطالعه با 6 ماده، مهمترین عوامل و ماده هایی هستند که از دیدگاه

جوانانباعث افت تحصیلی در درس ریاضی می باشند. در این تحقیق مهمترین عوامل ایجاد کننده افت تحصیلی از دیدگاه معلمان عبارت بوده است از عدم ممارست و تمرین کافی جواناندر منزل، کم بودن ساعات تدریس هفتگی، نداشتن علاقه و انگیزه ی تحصیلی در جوانان، وجود تک ماده (تبصره) در سالهای قبل در درس ریاضی، عدم وجود وسایل کمک آموزشی سمعی- بصری در مدارس، توجه جوانانبه مسائل غیر رسمی در حین تدریس معلم، امکانات و فضای آموزشی نامناسب کلاس های درس


مبلغ واقعی 16,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 490

مطالب تصادفی

  • پروژه مرگبار
  • دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش (به همراه پاسخ نامه کامل
  • مزایا و معایب استفاده از روش قالب لغزنده عمودی
  • مروری بر ریشه‌های مسئله‌ی فلسطین 30 ص
  • سمينار كارشناسي ارشد (عمران) 197 ص

خراسان جنوبی شهرستان قاینات

تمامی محصولات ما با قیمت بسیار مناسب در سایت قرار میگیرد.